Informació general

Aparcament

El govern manté l'ampliació de la Fontcoberta com a prioritat per solucionar el problema de l'aparcament dissuasiu

L'executiu encapçalat per Klein també apunta a la possibilitat d'aprofitar els terrenys que quedaran lliures a l'entorn de l'antiga via i refreda l'operació del pàrquing de la rotonda del Rotary

Per Andreu Dalmau

Aspecte del pàrquing de la Fontcoberta, l'agost del 2024, ple a vessar
Aspecte del pàrquing de la Fontcoberta, l'agost del 2024, ple a vessar | Lluís Rovira i Barenys

El tancament del pàrquing a la desembocadura de la riera d'Alforja ha reobert un debat que, en els darrers mesos, havia passat a segona pla: el de la manca d'aparcament gratuït a Cambrils. En aquest terreny hi cabien només un seixantena de vehicles i és una xifra que, tot i que pot semblar petit, se suma a una llarga llista de solars que, fins fa uns anys, es feien servir com a aparcaments i que ara ja no es poden fer servir per aquest ús per diversos motius.

Segons els càlculs que revistacambrils.cat va fer l'any 2023, en els darrers anys s'han perdut unes 600 places d'aparcament, aproximadament, sobretot a la zona del Port. Aquestes places han desaparegut de parcel·les en les quals s'ha començat a edificar recentment, com al solar de davant del Teatre Auditori i el de darrere de l'Ateneu Juvenil. L'Ajuntament ha fet operacions per pal·liar aquesta manca d'aparcament, com l'arranjament dels pàrquings del Xalet del Bau i Mestral o, més recentment, el dels carrers de Miguel Hidalgo i l'avinguda de Bèlgica i l'obertura d'aparcaments provisionals a l'entorn de l'antiga via a la zona de l'estació i el carrer d'Andalusia.

El govern d'Alfredo Clúa, a més, tenia pendents diferents mesures pendents de tancar per intentar resoldre la manca d'aparcaments dissuasius. De fet, l'exalcalde socialista va manifestar que el tema de l'aparcament era una “prioritat absoluta” d'aquest mandat. Tanmateix, amb el canvi a l'Ajuntament, moltes de les carpetes que tenia obertes l'antic govern en aquesta matèria han quedat pendents de resoldre. La més important d'aquestes és l'ampliació del pàrquing de la Fontcoberta.

La prioritat del nou govern municipal continua sent la millora i ampliació d'aquesta aparcament ubicat al costat del terme de Vinyols i els Arcs i a uns pocs centenars de metres del passeig marítim cambrilenc. Recordem que el pàrquing de la Fontcoberta –que ja va guanyar setanta places el passat mes de juny– hauria de guanyar 1.000 places un cop es tanqui el conveni de cessió entre el propietari del solar i l'Ajuntament. El passat mes d'octubre, fonts de l'anterior govern van afirmar a revistacambrils.cat que aquest conveni ja estava “tancat i signat” i que l'ampliació estaria enllestida per la Setmana Santa d'aquest 2025, però ja ha passat la Setmana Santa i no hi ha hagut cap avenç en aquest aspecte.

Altres operacions

Una altra operació, molt esmentada, per dotar Cambrils de nous aparcaments dissuasius és la de la rotonda del Rotary, davant la rotonda de l'antiga N-340 amb la carretera de Montbrió, on es preveu que hi puguin haver 250 places. El mes de març de l'any passat, l'aleshores regidor d'Urbanisme i Obra Pública, Enric Daza, confirmava la voluntat de firmar un altre conveni amb la propietat d'aquest solar i de tenir en aquesta zona un aparcament “abans de l'estiu” de 2024. Estem arribant a l'estiu de 2025 i no hi ha cap novetat respecte aquest tema. De fet, des de l'Ajuntament rebaixen les expectatives respecte les possibilitats d'aquesta obra: “S'ha d'estudiar més a fons”.

Les mateixes fonts municipals apunten que, on sí que es treballarà per construir nous aparcaments, encara que siguin provisionals, serà a l'entorn de l'antiga via. Quan s'acabin les obres per eliminar el que queda de l'antic traçat ferroviari hi haurà un terreny pla molt ampli que, fins a l'inici de les obres del tramvia, estarà disponible per instal·lar-hi aparcaments provisionals com els que ja hi ha a l'antiga estació i al costat del carrer d'Andalusia.

Comenta aquest article