Informació general

Infraestructures

Nou endarreriment en la posada en marxa del traçat ferroviari entre Vandellòs i Tarragona

Segons informava ahir la cadena Ser, el nou traçat entre Vandellòs i Tarragona entrarà en funcionament el 13 de gener de 2020

Per Redacció

Tram ferroviari entre Vandellòs i Tarragona
Tram ferroviari entre Vandellòs i Tarragona | Lluís Rovira i Barenys

Nou retard en la posada en marxa de la variant ferroviària entre Vandellòs i Tarragona. El darrer termini, fet públic pel ministre de Foment José Luis Ábalos a meitats d'aquest passat mes de setembre, fixava la posada en marxa d'aquest tram abans d'acabar aquest any. Però tal com informava ahir la cadena Ser, "fonts coneixedores del projecte" asseguraven que, finalment, el nou traçat ferroviari entrarà en funcionament el dilluns 13 de gener de 2020 i que el cap de setmana anterior, els dies 10, 11 i 12 de gener, "s'haurà de tallar la circulació de trens per poder connectar el traçat actual amb les noves vies de manera que Renfe haurà d'establir un pla alternatiu per carretera per als viatgers que circulin per aquest tram.

Aquestes mateixes fonts argumenten que un dels motius per ajornar unes setmanes la posada en marxa d'aquest nou traçat "és la voluntat del Ministeri de no interferir en els desplaçaments previstos durant les vacances de Nadal". A més, també s'assegura que a hores d'ara encara s'està fent la formació de maquinistes i que s'està preparant tota la documentació per tal d'obtenir les autoritzacions de l'Agència Estatal de Seguretat Ferroviària. Tot plegat i si no hi ha un nou endarreriment, l'actual traçat ferroviari podria quedar inactiu el segon cap de setmana del mes de gener de 2020.

Crítiques i anunci de mobilitzacions

D'altra banda, des de l'Associació per a la promoció del Transport Públic s'ha criticat aquest nou retard i s'ha recordat el que ja es va dir a finals d'aquest passat mes d'octubre, que la posada en marxa del nou tram ferroviari comportarà una pèrdua de serveis de tren per a Cambrils i Salou.  Des d'aquesta entitat juntament amb la Plataforma per la Defensa d’un Ferrocarril Públic i Social al Camp de Tarragona (PDF.Camp) han anunciat que estan preparant mobilitzacions per a les properes setmanes.

Vies noves amb ample ibèric

Ahir, a més, el Ministeri de Foment comunicava que sotmetia a informació pública l'estudi informatiu "per a implantar l'ample estàndard en el tram ferroviari entre Castelló i Tarragona". El tram ferroviari entre Castelló i Tarragona té el que s'anomena ample ibèric que és més ample que l'internacional o estàndard. En la mateixa comunicació que va enviar ahir el Ministeri s'explicava que el nou traçat que encara no s'ha estrenat, entre Vandellòs i Tarragona, també s'ha fet amb ample ibèric i que aquest nou traçat connectarà amb la línia d'Alta Velocitat entre Madrid-Barcelona-Frontera Francesa a través del canviador d'ample de La Boella, variant que a hores d'ara es troba en obres.

 

 

Comenta aquest article