Opinió

Vint anys de la signatura de constitució de l'Estació Nàutica Costa Daurada

L'Estació Nàutica ha centrat durant els darrers anys la seva tasca en la promoció del territori com a destinació especialitzada i la comercialització d’oci al mar per als visitants

Era el mes d’abril de l’any 2001 quan a Cambrils es formalitzava la constitució del que avui és l’Estació Nàutica Costa Daurada. La firma del document fundacional posava punt i final a mesos de gestions amb la Secretaria d’Estat de Turisme del Ministeri d’Economia del govern d’Espanya i el Departament d’Indústria, Comerç i Turisme de la Generalitat per certificar-se com destinació especialitzada en turisme nàutic. Culminava així la voluntat de sumar esforços de tres poblacions, Salou, Cambrils i Mont-roig i Miami Platja, per treballar conjuntament en la dinamització del turisme nàutic al territori i, d'aquesta manera, l'Estació Nàutica començava a caminar.

Obtenir el segell d’Estació Nàutica no era fàcil ja que calia certificar que l’àmbit territorial de la destinació es caracteritzava per uns serveis d’oci al mar de qualitat, en un entorn d’oferta turística atractiva i també de qualitat. Per fer-se una idea, l’Estació Nàutica Salou-Cambrils-Mont-roig, nom que va rebre als seus inicis va ser la tercera a tot l’Estat espanyol, darrere de la del Mar Menor i la d'Estartit-Illes Medes.

Tirar endavant el projecte no deixava de ser una visió futurista. A les acaballes del segle passat, les vacances de costa eren només sol i platja i no es parlava de donar-hi valor afegit. Avui, no s’entenen aquestes vacances sense l’oci ni la pràctica d’experiències al mar que les complementin en forma de benestar, natura, aire lliure... Tot plegat ha fet que Estació Nàutica s’hagi convertit amb el pas dels anys en un referent de l’oci al mar a Catalunya i un model a seguir per altres destinacions del litoral mediterrani. Amb un àmbit territorial de 95 kilòmetres que aplega dues marques turístiques: Costa Daurada i Terres de l’Ebre, s’han incorporat altres poblacions que amb una visió estratègica, creuen en el turisme nàutic en clau de futur. Així, als impulsors, Salou, Cambrils i Mont-roig i Miami Platja, s’han sumat l’Hospitalet de l’Infant, l’Ametlla de Mar, l’Ampolla i Deltebre-Riumar, poblacions que aposten també per la nàutica al territori.

L'Estació Nàutica ha centrat durant els darrers anys la seva tasca en la promoció del territori com a destinació especialitzada i la comercialització d’oci al mar per als visitants. Una tercera línia ha estat posicionar-se com receptors de l’anomenat “turisme de reunions” acollint grups de congressos, convencions i incentius, així com altres grups. També s’ha realitzat una gran aposta per la tecnologia aplicada a la promoció, el màrqueting i la comercialització online. Es va estrenar la primera pàgina web al 2007 i l’any 2015 vam ser pioners a comercialitzar experiències online i al 2021 s’han ampliat o firmat diferents acords amb agències de viatge online d’àmbit internacional per multiplicar la presència a nivell europeu. 

Vint anys després dels inicis a Salou, Cambrils i Mont-roig i Miami Platja, l'Estació Nàutica vol fer un altre salt de qualitat i durant les pròximes setmanes presentarà la seva nova marca comercial: Nàutic Parc Costa Daurada i Terres de l’Ebre. La nova imatge, més àgil, fresca i dinàmica, vol encaixar amb una de les realitats del nostre territori, els parcs, i fer-se un espai entre els parcs naturals dels Ports o el Delta de l’Ebre i els parcs d’oci que hi ha sota el paraigües de Port Aventura World.   

En un moment així cal també fer una llista d’agraïments. Posar noms seria llarg i segurament oblidaríem persones que en algun moment han format part d’Estació Nàutica. A tots ells, començant per Diputació de Tarragona i seguint per ajuntaments, alcaldes, regidors, tècnics de turisme, presidents i membres del Consell Rector, gerents, empresaris associats... el nostre agraïment i reconeixement per haver-nos ajudat a estar on ara som.