Opinió

Indian Pacific, Red Seats i pel·lícules de terror

He de reconèixer que una vegada superada la por a tenir por dintre d’un avió, aquest mitjà és el més pràctic per arribar en poc temps a un destí llunyà. Les vistes que et proporciona i la sensació que el món és ben petit, ara sóc a Cambrils i aquesta nit a Los Angeles, és una experiència increïble. Si a més li sumes els calmants de quan encara et feia respecte volar, la vivència puja de nivell: “estic en una nau espacial, flotant enmig dels núvols, nooo, estic dintre un núvol i volo pels aires, nooo ara sóc un núvol jo i zzzzzz!”.
La màxima pega és el temps d’espera, controls de passatgers, controls de maletes “calla que això és més pastós, és sòlid, líquid, gasós? Bufff dóna’m el ganivet de 30 centímetres que m’havia amagat i millor em tallo les venes abans de pujar!”. És el preu que s’ha de pagar a canvi de les facilitats del paràgraf anterior.
El món dels avions és inesgotable… per això us parlaré del tren. Si es té temps i es vol gaudir del camí en la mateixa proporció que del destí, és una bona opció. El viatge més llarg que he fet ha estat amb l’Indian Pacific a Austràlia. Aquest tren travessa horitzontalment el país, de Sydney a Perth, durant 4 dies i 3 nits. Recorre 4.352 quilòmetres a uns 85 km/hora. Us sembla lent? A mi em va semblar perfecte quan vam estar aturats 3 hores esperant que reparessin les vies. L’Indian Pacific travessa el desert, fa quatre parades, entre elles l’única ciutat és Adelaida i la més interessant és enmig d’enlloc, Cook, on les quatre barraques que hi ha s’han construït expressament per a l’assistència d’aquest tren. En un recorregut tan proveït de vida salvatge i supervivència com desproveït de civilització, és habitual topar-se amb bocins de via destrossats que la mateixa tripulació ha d’arreglar. Imagina si et trobessis aquests problemes anant a més de 85 km/h.
Aquest és un viatge per gaudir del camí, sense presses i sense internet ni cobertura. Què esperàveu? Esteu enmig del desert! El millor que es pot fer és contemplar les magnífiques sortides i postes de sol; les bandades d’ocells; els canvis de paisatge, perquè sí, és desert, però no tot és igual: hi ha terres vermells i arbres de diferents verds; els camells salvatges corrent; els cangurs que fan el mateix a la seva manera. I de portes cap a dintre, viure l’experiència del teu Red Seat, el més barat, que ofereix un seient mitjanament còmode per dormir i l’accés al vagó del bar Matilda. Ets la classe baixa, a la qual els del Platinum i els del Gold, amb els seus vagons amb llits i restaurants, hi tenen accés, però no a l’inrevés. Amb els teus companys de Red Seat, comparteixes vivències, roncs i olors. Uns utilitzen el tren per transportar el seu cotxe, d’altres per tornar a casa perquè no els agrada volar i d’altres amb l’emoció de començar una nova aventura en aquest cas a Perth, ciutat que ja coneixes i et fa gràcia veure les expectatives dels qui l’esperen per primera vegada.
I de sobte… el cambrer del Matilda, aquell senyor tan amable, el de les dents negres, el que t’havia regalat galetes-coala, t’havia dit “Nice socks” i t’havia fet un sopar especial, tot i no tenir diners per pagar-lo, se t’acosta quan ja han apagat els llums del vagó per dir-te “Good night, Anna; have nice dreams”, i et recorre un calfred i et preguntes si aquest viatge es convertirà en una pel·li de terror per a adolescents… Però això ja és una altra història