Opinió

Saborea España. És hora de fotre-li gasto, amollar cable i proa envant!

Com a bon catalans, nedem i guardem la roba! Això precisament és el que hem fet amb l’associació Saborea España.
Cambrils, des del 2009 pertany, com a destinació gastronòmica, a aquest aparador mediàtic o plataforma virtual amb vocació internacional, que té, tal i com informa la seva web, com a objectius: convertir productes turístics en experiències gastronòmiques; ampliar el concepte de turisme gastronòmic treballant el concepte de cultura gastronòmica espanyola autèntica, vinculada al territori; incorporar nous usos al sector primari, vinculant-los al sector serveis, per ajudar a la sostenibilitat del sector primari, i potenciar la promoció i comercialització de manera més ambiciosa i innovadora, identificant i captant nous mercats.
Sota aquesta poesia pomposa, es troba la necessitat de promocionar llocs clau i destacats de la restauració. Amb aquest fi es marquen aquests objectius per actuar en un mateix front o, com diria el molt honorable Mas “remar en el mateix vaixell”, ni que sigui darrere la marca Saborea España.
Els avantatges que dóna aquesta associació és la possibilitat de treballar en xarxa a un nivell molt gran, generant sinèrgies de gestió, productives i comercials, intentant bàsicament estructurar un producte a nivell local i coordinar interessos complementaris a nivell global, com ara el turisme, l’agricultura, la pesca, les associacions de restauradors o els patronats.
És per això que el passat 21 de febrer es va constituir una Comissió Gestora del Producte Gastronòmic, de caràcter consultiu i assessor, una comissió en què hi participen tots els actors que envolten directament la promoció dels diversos productes gastronòmics de Cambrils. En formen part, doncs, la Cooperativa Agrícola, la Confraria de Pescadors, l’Associació d’Empresaris d’Hostaleria i l’Escola d’Hoteleria i Turisme, sota el paraigües del Patronat de Turisme i de la Regidoria de Promoció Econòmica.
El primer acord de la mateixa comissió és la creació d’un calendari gastronòmic, fruit de la cerca de la dinamització dels productes de la nostra terra i dels establiments de restauració que n’han de ser el motor. En el fons això és una bona excusa per atreure gent d’arreu, que vegi a la nostra ciutat que l’oferta va variant amb l’estacionalitat, amb uns aliments de qualitat, de proximitat i amb caràcter.
L’esborrany d’aquest calendari gastronòmic de Cambrils ens planteja, des de gener a desembre: la galera seguida per la carxofa, la ruta més dolça, el peix blau, la ruta de les tapes, la fruita d’estiu, fideuà (o arròs negre), romesco i escarola, la festa de l’oli nou i alguna aposta per la cuina de Nadal. Aquestes iniciatives es dinamitzaran amb activitats, menús, xerrades i actes de carrer que pretenen donar bombo y platillo al millor que tenim a casa nostra.
Ja ho hem dit en alguna ocasió, és hora de fotre-li gasto, amollar cable i fer proa envant perquè sinó arraparem!
Totes les iniciatives són benvingudes i més si es fa servir el cap, es treballa en equip i es minimitzen el cost i els recursos. Tots a una a voga!