Informació general

El Patronat de Turisme fa públic el pressupost per al 2011, que puja uns 745.000 euros

Per Berta Ruiz

Imatge d'aquest mes de setembre del segon trenet turístic que va adquirir el Patronat
Imatge d'aquest mes de setembre del segon trenet turístic que va adquirir el Patronat | Lluís Rovira i Barenys

L'àrea de Turisme de l'Ajuntament de Cambrils va presentar ahir en roda de premsa el Pla d'Actuació per al proper any 2011, i va fer balanç de les accions realitzades al llarg d'aquest 2010 i els propers objectius de futur. La regidora de Turisme –Ana López–, acompanyada de la directora del Patronat de Turisme –Amèlia Rico– van ser les encarregades de fer cinc cèntims d'aquest balanç d'actuació.

En primer lloc, Ana López va dir que el pressupost total del Patronat de Turisme per al 2011 puja a 745.555,70 euros, un 8,77% menys que l'any 2010 quan va ser de 817.227 euros. Aquesta diferència, tal com va apuntar López, és deguda a diferents factors com la disminució d'un 5% de l'aportació de l'Ajuntament de Cambrils, que passa dels 709.426 euros de 2010 als 673.954 euros per al 2011. Quant als recursos propis del Patronat de Turisme, aquests provenen de la venda de productes, de les rutes amb el trenet i pugen a uns 32.500 euros.

Un 37,4% dels turistes viatgen en família i un 89,1% ja havia estat altres vegades a Cambrils

Tal com va explicar la regidora de Turisme, la feina del Patronat de Turisme durant tot l'any es distribueix en dues grans àrees de treball: per un costat la informació i acollida al visitant i per altra banda, la promoció. Cal dir que anualment es confecciona un Pla d'Actuació que reafirma que els grans productes turístics són el sol i la platja, el turisme familiar, el turisme gastronòmic i el turisme esportiu. En aquest sentit, segons Turisme de Cambrils, el 37,4% dels turistes afirmen viatjar en família amb nens de 0 i 12 anys, una dada que, segons va dir Ana López, reafirma la destinació de turisme familiar.
Per altra banda, un 46,8% reconeixen que la platja és la seva principal motivació de viatge. Tenint en compte d'altres xifres, cal destacar que durant l'any 2009, el 89,1% dels turistes de Cambrils ja havia estat altres vegades, per tant el nivell de fidelitat a la destinació és altíssim.

Objectius pel 2011: promocions de proximitat i servei al visitant

La regidora de Turisme va explicar que les principals línies estratègiques d'actuació consisteixen en prioritzar aquells productes més potents i consolidats com són el turisme gastronòmic, el turisme familiar i el turisme esportiu i saludable. També segons va dir, cal treballar en millorar la col·laboració amb el sector; reforçar el posicionament de municipi acollidor i utilitzant els nous canals de comunicació com les xarxes socials d'internet. De cara al proper 2011, López va apuntar que caldrà desenvolupar el pla amfitrions adreçat al personal frontera, és a dir, taxistes, policies, personal de salvament, per tal de millorar el tracte, la informació i el servei al turista i millorar i optimitzar els serveis del Patronat. De fet, aquest mateix estiu es va posar en marxa el segon trenet turístic, el qual realitza dues línies, una cap a la zona de llevant i l'altra cap a la zona de Ponent. També s'instal·laran nous suports informatius i nova senyalització als llocs d'interès, i noves pantalles tàctils que se situaran a l'avinguda de la Diputació, l'estació de tren, la plaça d'Espanya i la plaça dels Carabiners. D'altra banda, se seguiran fent promocions a zones consolidades i fidels a Cambrils com Lleida, Andorra i el sud de França –el turisme francès representa el 12,7%–; fiançar el posicionament de capitalitat gastronòmica de Cambrils i aconseguir la certificació de Turisme de Catalunya com a Destinació de Turisme Esportiu.

Promoció en fires estatals i internacionals i accions a Cambrils

Per aconseguir tots aquests objectius, Turisme de Cambrils participarà activament en fires a nivell estatal a Madrid, Pamplona, Bilbao i Barcelona; mentre que a nivell internacional, Cambrils serà present a Utrech (Holanda), Toulouse (França), Brussel·les (Bèlgica), Berlín (Alemanya) i Moscou (Rússia). Com a novetat de 2011, també es vol treballar en fer una acció adreçada als propietaris de segons residències a Cambrils, principalment del corredor de l'Ebre. En aquest sentit,
cal destacar que l'any 2009, la motivació principal que va condicionar els moviments dels turistes a Cambrils va ser la segona residència en un 31,1%. Durant 2011 també es faran promocions específiques a Cambrils com la segona edició del País del Vi i la tercera edició del Publicity.

 


Ana López, regidora de Turisme, i Amèlia Rico, gerent del Patronat de Turisme
 

 

Comenta aquest article