Informació general

El projecte del tramvia al Camp de Tarragona preveu cinc estacions a Cambrils

Per Redacció

Recreació del pas del tramvia pel pont de la riera d'Alforja de Cambrils, presentat ahir per la Generalitat

Ahir la Generalitat va presentar el projecte del tramvia al Camp de Tarragona que ha d'unir les poblacions de Cambrils amb Vila-seca, Reus o Tarragona. Es tracta d'un tren lleuger que tindrà quasi 42 quilòmetres, aprofitant part de la xarxa ferroviària existent que quedarà alliberada gràcies a la construcció del Nou Corredor del Mediterrani. En aquest primer projecte, que ara s'obre al procés d'informació pública, inclourà 30 parades per connectar vuit municipis del Camp de Tarragona que sumen més de 330.000 habitants, concretament Tarragona, Reus, Vila-seca, Cambrils, Salou, la Canonja i una petita part de Constantí i Vinyols i els Arcs.

En aquest projecte de tramvia s'habilitaran uns 30 quilòmetres nous de línia, i s'adaptaran 12 que ja existeixen de la xarxa ferroviària actual. La inversió aproximada serà de 580 milions d'euros, i s'espera que l'any 2026, la demanda d'aquest tramvia pugui superar els 12 milions de viatgers. Tot i així, la Generalitat espera que abans del 2016 el servei pugui estar en marxa.

El sistema tramviari, per trams

L’estudi defineix cinc trams diferenciats, amb diverses alternatives de traçat per a cadascun. En primer lloc, entre Cambrils i Salou, el tramvia discorrerà entre la futura estació d'ADIF de Cambrils Nord i el baixador de PortAventura. En aquest cas, l’estudi només inclou una única alternativa de traçat, ja que la plataforma tramviària aprofitarà el corredor ferroviari existent que quedarà alliberat gràcies a l’execució del nou corredor del Mediterrani i, en aquest sentit, l’única part de nova construcció serà la connexió entre les parades de Cambrils Nord i Cambrils Estació. Aquest tram d'unió entre la futura estació de Cambrils i l'actual està previst que es faci pel costat de la carretera de Montbrió.
 
El tram entre Cambrils i PortAventura tindrà una longitud de 10,7 km i un total de nou parades: Cambrils Nord, Cambrils Estació, Cambrils Centre, Torre de Cambrils, Vilafortuny, Plaça de Venus (Salou), Salou Estació, Nou Salou, i PortAventura.

Cambrils és un dels extrems de les diferents línies previstes inicialment en aquest nou sistema tramviari. La T1, que unirà Cambrils amb Tarragona passant per Salou, Vila-seca, La Canonja i Bonavista i la T2 que unirà Cambrils i Reus passant per Salou i Vila-seca.

Mapa de les diferents estacions del tramvia al seu pas pel municipi de Cambrils

L'Ajuntamentdemana tres estacions més
 
L’Ajuntament de Cambrils valora molt positivament el projecte d’implantació d’un sistema tramviari al Camp de Tarragona, en tant que es tracta d’un servei que "dotarà el territori d’un nou mitjà de transport que millorarà el sistema de comunicacions a la zona". Tot i així, l’Ajuntament de Cambrils proposarà la incorporació d’alguns elements destinats a millorar el projecte a nivell municipal. Segons l’alcalde de Cambrils, Robert Benaiges, els suggeriments aniran encaminats a la sol·licitud d’incloure tres estacions més dins del municipi (a banda de les cinc que ja proposa el projecte). La primera, entre les parades de Cambrils Nord i Cambrils Estació, amb la finalitat de que pugui donar servei als polígons de les Comes i Belianes, així com al barri de la Parellada. La segona entre les parades de Torre de Cambrils i Vilafortuny i la tercera entre aquesta última i el municipi de Salou. A banda, també es proposarà que "el traçat entre el nucli urbà de Cambrils i Vilafortuny sigui de caire més urbà, donat que està prevista la construcció de futures urbanitzacions".

Mapa de totes les estacions del tramvia al Camp de Tarragona

Comenta aquest article