Informació general

La Cambra de Comerç ofereix una xerrada sobre els diferents requisits que han de complir els establiments comercials

Per Berta Ruiz



Un moment de la xerrada d'ahir a la tarda a càrrec de Montserrat Güell, a la seu de la Unió de Botiguers de Cambrils
La Cambra de Comerç de Reus i el Consell Comarcal del Baix Camp, juntament amb la col·laboració de la Unió de Botiguers de Cambrils, van organitzar ahir a la tarda a la seu de la Unió de Botiguers una xerrada informativa per informar els botiguers i els comerciants cambrilencs sobre els "Requisits legals dels establiments comercials: drets i deures dels comerciants". Aquesta sessió informativa va anar a càrrec de la cap de la secció de l'Agència Catalana de Consum, Montserrat Güell.

Requisits generals dels establiments comercials

Durant la xerrada, Montserrat Güell va donar detalls de diferents requisits generals pels establiments comercials relacionats amb els preus, amb la publicitat de l'horari comercial, els fulls de reclamacions, els comprovants de compra i la retolació en català.
Pel que fa al tema dels preus, Montserrat Güell va indicar que els productes i les mercaderies han de portar el preu posat, tant a l'aparador com a l'interior del local; en els serveis, el preu ha d'estar a la vista del públic; en productes a doll s'ha d'indicar el preu per unitat de mesura i la indicació del preu ha d'esta precedida per les sigles PVP. En relació al tema de la publicitat sobre l'horari comercial, aquest ha de ser visible des de l'exterior de l'establiment; mentre que pel que fa als fulls de reclamacions, "cada establiment ha de disposar de fulls oficials de reclamació/denúncia a disposició dels seus clients i usuaris"; ha de disposar d'un cartell anunciador que l'establiment disposa de fulls de reclamació. Aquests fulls estan disponibles a la seu del Consell Comarcal i també a l'adreça d'internet www.iconsum.org, segons va explicar Güell.

Retolació en català

D'altra banda, pel que fa als comprovants de compra, els establiments comercials tenen l'obligació d'expedir un tiquet, factura o comprovant de compra per a qualsevol despesa que el client efectuï, i en aquest comprovant també s'han de desglossar els conceptes, l'import, la identificació i el NIF del titular de l'establiment. Finalment, Montserrat Güell va tancar la seva intervenció tractant el tema de la retolació en català. Segons va comentar "tota la retolació de caràcter fix de l'establiment i l'oferta de serveis ha d'estar si més no en llengua catalana". Aquesta qüestió emmarcada en la Llei 1/1998 no s'aplica a noms de marques registrades i noms comercials. D'altra banda, Güell també va explicar que pel que fa a l'etiquetatge, "no existeix l'obligació d'escriure'l en català, excepte en aquells productes comercialitzats a Catalunya i que estiguin sota la denominació d'origen i de qualitat certificada d'algun lloc o zona d'arreu de Catalunya.

Aquesta mateixa jornada informativa també tindrà lloc avui a la seu de la Cambra de Comerç de Reus.

Comenta aquest article