Informació general

El president de la Diputació de Tarragona demana a la Generalitat més recursos i més col·laboració per al sector turístic

Per Lluís Rovira i Barenys

Taula presidencial del 20è Sopar de Turisme de la Diputació de Tarragona, celebrada al Centre de Convencions de Port Aventura

Sota el lema "Positius", el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona va celebrar ahir a la nit la 20a edició de la Nit del Turisme al recent estrenat centre de convencions de Port Aventura. Com cada any, es van entregar els premis a la promoció turística, els premis Jordi Cartanyà que en aquesta ocasió van recaure en el Patronat de Turisme de l'Ametlla de Mar, pel que fa a la promoció del litoral, i al Consell Comarcal del Priorat, pel que fa a la promoció de l'interior.
D'altra banda, el premi Costa Daurada 2009 va recaure en Josep Espelt, nascut a Blancafort (Conca de Barberà) i president del grup hoteler H10. Actualment H10 compta amb 35 hotels en 14 destinacions i una plantilla de més de 4.000 persones.

10 % menys de pernoctacions a la Costa Daurada

El sopar de Turisme va servir, a més, per a fer un balanç de la temporada. Tot i que el fil argumental de la nit era el de ser positius, les dades presentades pel president del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, Joan Aregio, van reflectir uns resultats a la baixa, referents a la temporada turística d'enguany. Així doncs, la Costa Daurada ha tingut un 10% menys de pernoctacions que l'any passat. Aquesta reducció, segons Aregio, "s'ha fet sentir amb més incidència en el sector hoteler i no tant en el del càmping, apartament o el turisme rural. En el cas de les Terres de l'Ebre, la reducció de les pernoctacions ha estat del 8%".
Tot i aquestes dades, el president del Patronat de Turisme de la Diputació va voler destacar alguns dels aspectes positius d'enguany: el canvi en l'accionariat de Port Aventura, l'augment de passatgers de l'aeroport de Reus i la posada en marxa de dos establiments hotelers de 5 estrelles, entre d'altres. Aregio va cloure la seva intervenció dient que, "més enllà de les dificultats, l'exercici 2009 segueix presentant-nos com un territori turísticament actiu i que destaca per la seva vitalitat".

El president de la Diputació reivindica a la Generalitat més recursos per a la promoció turística

Per la seva part, el president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, després de donar l'enhorabona als premiats, va voler demostrar la sensibilitat de la Diputació cap el sector turístic anunciant que el pressupost del Patronat de Turisme pel 2010 "tindrà un increment notable". Poblet, aprofitant la presència del conseller d'Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, va fer públiques algunes de les preocupacions del sector, "em refereixo a les dificultats que passen alguns dels nostres principals touroperadors i la minsa capacitat demostrada de donar resposta a les seves propostes de col·laboració". També va dir que "ens inquieta la tendència a la baixa d'alguns mercats amb molt de pes a la zona, com el britànic, al que caldria incentivar. Ens fa patir que no es faci de l'Observatori de Turisme de Catalunya una eina potent al servei de l'anàlisi del sector i que no es recolzi prou en un instrument com l'Observatori de la Costa Daurada. Ens amoïna que el volum de recursos destinats a la promoció segueixi sent baix i allunyat del que el nostre sector necessita i reclama i per això mateix sovint trobem a faltar la suficient sintonia institucional pel que fa a les seves prioritats, orientació d'esforços i energies".

Fidelització a través d'internet

El conseller Huguet va cloure el torn d'intervencions explicant, entre d'altres coses, les accions que la Generalitat està portant a terme, "estem actuant en els mercats del sud de França. També estem fent campanyes a Alemanya i a Itàlia i en aquests casos, fent ús d'internet per a captar clients. Busquem la fidelització a través d'internet i estem convençuts que el boca orella virtual anirà substituint les campanyes tòpiques dels diaris". Segons Huguet, les receptes que fa servir la Generalitat és la innovació en la creació de productes turístics, i la internacionalització, "estem liderant, junt amb les institucions locals, un canvi de model".



El conseller Josep Huguet en un moment de la seva intervenció, sota l'atenta mirada del president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet

Comenta aquest article