Informació general

Segons ICV és el govern central qui redactarà l'estudi sobre el sistema de rodalies ferroviàries al Camp de Tarragona i no la Generalitat

Per Lluís Rovira i Barenys

Tren aturat a l'estació de Cambrils, a finals d'aquest passat mes d'octubre

Les notícies sobre el futur servei de rodalies ferroviàries al Camp de Tarragona està sent una font inesgotable de sorpreses i contrasentits. La darrera és el comunicat que va fe ahir ICV dient que "el govern central es compromet a redactar l'estudi sobre el sistema de rodalies del Camp de Tarragona". Segons el comunicat d'ICV, "el govern central inclourà una partida de 300.000 euros en els Pressupostos Generals de l'Estat de 2010 per a la realització d'un estudi de mobilitat ferroviària a les comarques del Camp de Tarragona, que inclogui el projecte d'un sistema propi de trens de rodalies".

Contradicció amb les declaracions de la diputada del PSC Núria Segú

Aquestes declaracions d'ICV es contradiuen amb el que, tot just fa una setmana, manifestava la diputada del PSC i membre de la Comissió de Política Territorial del Parlament de Catalunya Núria Segú a Revista Cambrils Diari Digital quan afirmava que seria la Generalitat qui licitaria l'any que ve, "els estudis d'implantació de la xarxa de rodalies ferroviàries de Tarragona".
Ara, segons ICV, "aquest compromís del govern central ha estat conseqüència de les negociacions que du a terme Joan Herrera, secretari general d'ICV i diputat al Congrés, sobre les esmenes que la formació ecosocialista ha presentat als pressupostos que es debaten actualment". Segons va manifestar Joan Herrera en el moment de presentar les esmenes, "la millora de la mobilitat és una prioritat per al camp de Tarragona, ja que és la segona àrea metropolitana de Catalunya i necessita posar a punt les seves infraestructures per no perdre competitivitat. El tren és necessari per als desplaçaments de les persones i per al trànsit de mercaderies, i el Ministeri de Foment s'haurà de posar les piles".
En el comunicat no es diu res del traspàs de competències a la Generalitat en matèria ferroviària que des de la Generalitat es confia que es faci a principis d'aquest proper 2010. En tot cas, sobta que si el servei de rodalies l'ha de fer la Generalitat, l'estudi d'implantació el faci el govern central.

Auditori i vials d'accés a la futura estació

A banda d'aquesta esmena, ICV va presentar dues esmenes més que fan referència a Cambrils. Una és una partida d'1 milió d'euros per a la construcció del teatre auditori de Cambrils i l'altra, d'1,5 milions d'euros, per a l'adequació de l'entorn i vials d'accés a la nova estació de trens de Cambrils.
A banda, ICV ha presentat de nou l'esmena, que va ser aprovada fa un any, que fa referència a l'enderroc del pont de la N-340, "donat que encara no ha estat executada, per assegurar el seu destí".

Comenta aquest article