Informació general

Núria Segú: "La infraestructura sobre la que s'ha de bastir el servei de rodalies ja la tenim, mentre que el Tramcamp és una infraestructura nova"

Per Lluís Rovira i Barenys, Berta Ruiz

Aspecte actual de la línia ferroviària de l'estació de Cambrils

La diputada del PSC i membre de la Comissió de Política Territorial del Parlament de Catalunya, Núria Segú, ha corroborat la informació que Revista Cambrils Diari Digital va donar el passat divendres 23 d'octubre, sobre el nou servei de rodalies ferroviàries que la Generalitat de Catalunya vol impulsar al Camp de Tarragona. Segons la diputada socialista, "la Generalitat licitarà l'any que ve els estudis d'implantació de la xarxa de rodalies ferroviàries de Tarragona, pas previ per a l'habilitació d'aquest servei". D'altra banda, la Generalitat espera que el traspàs de competències ferroviàries es faci efectiu a principis d'aquest proper 2010, com a pas previ a la creació del servei de rodalies al Camp de Tarragona així com al voltant de les ciutats de Lleida i de Girona.

Núria Segú: "Tindrem unes rodalies que pivoten al voltant de Tarragona i de Reus i que tenen l'objectiu de millorar la freqüència i augmentar el nombre de combois del servei ferroviari"

Sobre el Pla de Transports de Viatgers 20008-2012, aprovat enguany, Segú va detallar a Revista Cambrils Diari Digital que, "amb això es configura el que serà el model del servei de rodalies del Camp de Tarragona, que és el que es proposa i es defensa des d'aquest Govern. Això vol dir que es crearan unes rodalies al voltant del Camp de Tarragona, i que no es prolongaran les rodalies des de Barcelona fins a Tarragona com alguns es pensaven. Tindrem unes rodalies que pivoten al voltant de Tarragona i de Reus i que tenen l'objectiu de millorar la freqüència i augmentar el nombre de combois del servei ferroviari".

Segons va afegir Segú, "des del Departament també s'ha fet l'anunci que a partir de l'any que ve, quan es posi en exercici el traspàs de les competències entre el govern de l'Estat i la Generalitat pel que fa a rodalies, el Govern de la Generalitat encarregarà aquest estudi per crear aquest nou servei de rodalies al Camp de Tarragona". A hores d'ara no hi ha un termini concret per a la posada en marxa d'aquest servei. Això ho determinarà l'estudi però queda clar que el plànol mostrat per la pròpia Generalitat dibuixa, de moment, l'actual traçat ferroviari per a fer el servei de rodalies al Camp de Tarragona.  A més, aquesta informació del servei de rodalies amb el mapa detallat de les línies, la Generalitat l'ha donat a conèixer públicament a través d'una revista publicitària elaborada per la mateixa Generalitat i anomenada "pel Camp de Tarragona", la qual cosa dóna idea de la prioritat que li dóna i de la intenció de posar-la en marxa el més aviat possible.

"Les infraestructures sobre les que s'ha de bastir el servei de rodalies ja les tenim, mentre que el Tramcamp és una infraestructura nova. Primer s'haurà d'enretirar l'actual i construir-se una de nova"

D'altra banda, sobre l'actual línia ferroviària que passa per Cambrils, la diputada socialista va assenyalar que, "la voluntat expressada és que el traçat de la línia del tren que passa pel mig dels nuclis urbans de Cambrils i Salou, es desmantelli per tal d'alliberar aquest espai i poder ubicar un servei que també formarà part d'aquestes rodalies i que serà el Tramcamp".

Sobre el projecte del Tramcamp, Núria Segú va comentar que "està en fase d'estudi per tal de poder desenvolupar-lo un cop quedi alliberat aquest espai". Aquest estudi, "està més avançat que l'estudi d'implantació de la xarxa de rodalies, que s'encarregarà l'any vinent, però el que sí és cert és que les infraestructures sobre les que s'ha de bastir el servei de rodalies ja les tenim, mentre que el Tramcamp és una infraestructura nova", i per tant, requerirà d'unes obres i d'unes adaptacions a fer.

D'altra banda, el Tramcamp discorrerà, segons apuntaven els responsables municipals aquest passat dilluns, per l'actual traçat ferroviari en una combinació de tren-tramvia, és a dir, més semblant a un metro que a un tramvia com el que s'ha instal·lat a Barcelona fa pocs anys. En tot cas, el projecte definitiu del Tramcamp determinarà quin grau de desmantellament es farà de l'actual estructura ferroviària ja que recordem que l'actual traçat salva un seguit de rieres i barrancs. D'altra banda, aquest aspecte no és exactament el que s'ha vingut dient fa uns quants anys des de l'Ajuntament i el que és més important, de moment ningú sap quin tipus d'impacte tindrà el traçat d'aquest tren-tramvia, tal com el defineix la mateixa Generalitat en el comunicat lliurat la setmana passada a Revista Cambrils Diari Digital.

No hi ha error en la informació de Revista Cambrils Diari Digital

Recordem també que el passat dilluns, l'alcalde de Cambrils –Robert Benaiges– juntament amb els seus socis de l'equip de govern, Joan Recasens i Salvador Matas van voler precisar la informació de Revista Cambrils Diari Digital tot afirmant que, "el servei de rodalies s'oferirà des de la nova estació i no amb les vies ja existents", segons va dir Benaiges. A més, en la darrera sessió plenària d'aquest passat dimarts al vespre, i responent a una pregunta llançada des del PP sobre aquesta qüestió, Benaiges també va voler contradir les informacions publicades per Revista Cambrils Diari Digital i va comentar que, "els mitjans de comunicació es poden equivocar, i en aquest cas s'han equivocat, i de molt!".

Comenta aquest article