Informació general

ICV-EUA reclama a Renfe que Tarragona disposi de nous trens regionals i que millori les estacions

Per Raquel Samaniego

El diputat Daniel Pi reparteix fulletons explicatius als usuaris que baixen d'un tren regional

ICV-EUA van reivindicar ahir que Renfe destini també a Tarragona els nous trens regionals que ja ha repartit per altres comunitats autònomes, com Andalusia. El diputat al Parlament de Catalunya, Daniel Pi; el regidor cambrilenc, Salvador Matas; i Teresa Fortuny, d'EUiA, van dirigir-se ahir a l'estació de trens de Cambrils per repartir uns fulletons als viatgers per tal de que coneguin aquesta situació. Segons Pi, Catalunya és la comunitat autònoma que més passatgers viatgen en regionals, amb més de 10 milions d'usuaris, mentre que a Andalusia, per exemple, en té pocs més de quatre milions i Madrid, 1,6.

Els ecologistes van criticar, a més, que els primers trens regionals nous que arribin a Catalunya aniran a parar a la demarcació de Girona, i no pas a les línies de Tarragona, "quan són les més utilitzades". Pi va dir que "els trens que van a Tarragona, Barcelona o Torredembarra, per exemple, estan abandonats. Són línies velles, trens vells, que han perdut velocitat i que cada vegada triguen més".

Preguntes al Ministeri i al Parlament

Davant això, ICV-EUA han fet dues coses. Per una banda estan informant a peu de l'estació repartint fulletons; i per l'altra, faran preguntes al Ministeri de Foment i al Parlament de Catalunya. "En primer lloc, el diputat al Congrés, Joan Herrera, qüestionarà a Foment quan pensen introduir aquests trens regionals a Catalunya i si pensen fer-ho d'acord amb la seva càrrega de viatgers. I jo mateix, al Parlament de Catalunya, faré una pregunta al conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquím Nadal, per saber si han fet alguna gestió per tal d'agilitzar que aquests trens vinguin aquí.

Millora de les estacions

"L'estació de Cambrils té data de caducitat", comentava Daniel Pi. "Les reformes aquí potser no es justifiquen, però no es justifica tampoc que hi hagi elements de deteriorament. Fins l'últim dia, aquesta estació ha de tenir les instal·lacions adequades en matèria de neteja, de manteniment, d'il·luminació, de seguretat, d'informació al viatger, etc. Tot això és el que trobem a faltar en aquesta i en moltes altres estacions".

Sobre aquest assumpte, el cambrilenc Salvador Matas, va comentar que "fa un mes vam aprovar al ple que les fustes per passar d'una andana a l'altra es canviïn per altres materials de manera urgent, amb l'objectiu d'evitar accidents i millorar l'accessibilitat. Sobre les instal·lacions de l'estació, tenim la sospita i el perill de que no hi hagi atenció directe en un futur immediat, tot i que esperem que això no passi". El regidor comentava que "cada vegada" que van a Madrid "ho parlem i ho recordem a Adif".

Comenta aquest article