Informació general

Robert Benaiges: "El servei de Rodalies s'oferirà des de la nova estació i no amb les vies ja existents"

Per Raquel Samaniego

Aspecte actual de l'estació de tren de Cambrils

Arran de la notícia publicada el passat divendres per Revista Cambrils Diari Digital sobre el nou servei de rodalies de tren que la Generalitat vol impulsar al Camp de Tarragona, l'alcalde, Robert Benaiges, va voler precisar que "el servei de Rodalies s'oferirà des de la nova estació i no amb les vies ja existents"

Benaiges va explicar quin serà el panorama que es trobarà qualsevol usuari cambrilenc en matèria de mobilitat quan estigui desenvolupat el PIT (Pla d'Infraestructures del Transport de la Generalitat). Hi haurà l'estació que serà tant per l'Alta Velocitat com per rodalies, just a la zona esportiva municipal, "serà enorme, ja que només al Camp de Tarragona hi hauran dues estacions: la intermodal a Reus i la de Cambrils; a banda de la de Perafort per l'AVE".

Futur Tramcamp

Benaiges va fer referència a que en un futur es posarà en marxa el Tramcamp i que tindrà una parada al costat de la nova estació del tren. Aquest tramvia connectarà l'estació amb l'actual traçat ferroviari, que en el seu moment quedarà desafectat, i d'allí anirà a Salou, a Vila-seca, a Reus o a l'estació intermodal. Les parades que previsiblement farà a Cambrils són: a la nova estació, a les Comes, a l'Eixample, al Molí de la Torre, a Vilafortuny i a Cap de Sant Pere.

Benaiges destacava que per les seves característiques, hi haurà trams que el TramCamp serà un tramvia totalment urbà, com per exemple, des de Cambrils fins Port Aventura, "ja que està tot urbanitzat". Tot el traçat urbà estarà desafectat de ponts i talussos amb la finalitat de posar aquest nou servei a peu pla i per eliminar la barrera que suposava tenir en mig del poble la via del tren. "Desapareix el tren i posem un nou servei que integrarà de manera radical, des del punt de vista de la permeabilitat i de la connexió, tots els espais urbans de Cambrils, Salou i Vila-seca", comentava.

Els representants de l'equip de govern presents a la roda de premsa d'ahir van dir que el mapa que Revista Cambrils Diari Digital va publicar el divendres passat representen els trens de rodalies que arriben i surten des de l'estació nova. Segons Salvador Matas, "la Generalitat diu que han programat un Pla de Rodalies al Camp de Tarragona, a Girona i Lleida per a què al seu moment, quan es faci el traspàs de competències de l'Estat a la Generalitat, hi pugui haver aquest servei de rodalies que s'ofereix fa anys a l'àrea metropolitana de Barcelona".

D'altra banda, el republicà Joan Recasens va incidir en què "construir la nova estació portava implicat la desafectació de l'actual via fèrria. És imperatiu legal, que no es pot saltar ni l'Estat". L'alcalde, de nou, apuntava que els terrenys que quedin desafectats per les vies es reutilitzaran per fer el tramvia. "El Tramcamp és una alternativa futura al transport per carretera. Hem d'evitar que hi hagi més planejament excessiu de vies de comunicació per carretera, que ja estem trinxats per tot arreu", matisava.


Mapa que apareix en la publicació propagandística "Pel Camp de Tarragona", editat per la Generalitat, que s'ha distribuït per la demarcació

El Departament de Política Territorial assegura que "s'aprofitarà la infraestructura ferroviària existent"

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat va assegurar a Revista Cambrils Diari Digital que el nou servei de rodalies aprofitaria la infraestructura ferroviària existent per a posar en marxa aquest nou servei de rodalies i així ens ho va facilitar per escrit a través d'un comunicat de premsa que deia exactament això. A més, aquest aspecte va ser confirmat per fons del mateix Departament. El comunicat de premsa, a més, mostrava el dibuix del mapa d'aquest servei de rodalies i assegurava textualment que, "en el futur es podran convertir en línies de tren-tram, d'acord en les previsions del PITC".

La Generalitat, a més, ha fet difusió d'aquest nou servei de rodalies al Camp de Tarragona en una publicació propagandística que ha distribuït per la nostra demarcació a principis d'aquest mes d'octubre i que porta per títol "Pel Camp de Tarragona". Aquesta mateixa publicació, a més, informava del Tramcamp en un apartat diferenciat i el definia com un transport de futur dient que uniria les ciutats de Reus, Tarragona, Vila-seca, Salou, Cambrils i l'aeroport. Del Tramcamp, a més, diu que actualment "està ultimant els estudis necessaris", sense concretar terminis.

Comenta aquest article