Informació general

Es reprenen les obres del viaducte que travessarà la zona esportiva municipal

Per Berta Ruiz

Les obres del viaducte s'han reiniciat a la part nord i ja cobreix una part de l'autopista AP-7

Les obres del nou traçat ferroviari al seu pas per Cambrils avancen. Des de meitats d'aquest passat mes d'agost s'està treballant a la part nord del viaducte que travessarà la part central del traçat cambrilenc. En aquests moments ja és visible el traçat del viaducte que passa per damunt de l'autopista Ap-7. Aquest viaducte, ja a la part sud de l'autopista, passa per la part nord del barri del Nou Cambrils, així com per sobre de la riera d'Alforja i travessa la zona esportiva municipal i el polígon de Belianes. Precisament a la zona esportiva municipal és on s'hi ha de construir la futura estació de tren de Cambrils.

Redisseny de l'estació de Cambrils

Cal destacar que aquestes obres han patit diverses aturades i la ralentització dels treballs degut al redisseny de l'estructura de la nova estació de Cambrils i la seva ubicació. De fet, els darrers mesos de l'any passat les obres van estar paralitzades en el tram que va des del polígon de Belianes fins a l'alçada de la riera d'Alforja, just a tocar de la zona esportiva municipal. El febrer d'enguany, representants del consistori cambrilenc van desplaçar-se a Infraestructuras Ferroviarias del Ministeri de Foment a Madrid per tal d'abordar el projecte definitiu de la nova estació de tren. Així doncs, amb el nou projecte l'estació de Cambrils passa de tenir de dues a quatre vies i es construirà una estació més gran de la que estava prevista inicialment.


45 milions d'euros per a l'estació de Cambrils

La nova estació de Cambrils compta amb una inversió total de 45 milions d'euros, tal i com es va detallar el passat 26 de març durant la visita d'obres que va recórrer el tram que va des del viaducte sobre el riu Francolí fins a la riera de Riudecanyes. Aleshores també es va dir que al llarg d'aquest 2009 es licitaria la nova estació de Cambrils,
així com un conjunt d'obres complementàries en les estacions de Vila-seca, l'Hospitalet de l'Infant i del PAET de Mont-roig amb una inversió de 13 milions d'euros. L'any 2010 es licitarà la darrera fase de l'actuació, que inclou les instal·lacions de seguretat i les connexions amb la xarxa d'alta tensió. Totes aquestes obres compten amb el finançament de la Unió Europea.
Pel que fa a la posada en marxa d'aquest servei ferroviari del Corredor del Mediterrani s'estima que pugui ser l'any 2011 o com a màxim el 2012, segons va anunciar l'alcalde de Cambrils –Robert Benaiges–, ara fa un any.


A banda, el projecte també contempla en aquesta zona nord de Cambrils, la construcció d'una nova estació d'autobusos a càrrec de la Generalitat de Catalunya, un aparcament i un vial de circumval·lació que ha de connectar el nucli urbà amb aquesta nova zona de transports.

Les obres de la plataforma del nou viaducte ja permeten visualitzar les vies del tren del nou traçat ferroviari

Comenta aquest article