Informació general

Es comencen a asfaltar els carrers del barri de la Llosa dins de la primera fase de les obres

Per Berta Ruiz

Treballs d'asfaltatge al carrer del Gessamí, al barri de la Llosa, aquest matí

Les obres de remodelació del barri de la Llosa segueixen avançant, i aquesta passada setmana ja es va realitzar el primer asfaltatge dels carrers que toquen a la via del ferrocarril, és a dir, el carrer de Venus i els seus carrers perpendiculars com el carrer de Josep de Sucre, el carrer de Gervasi Artigas i el carrer de Francisco de Miranda.

Remodelació integral de tots els serveis

El regidor d'Espai Públic, Paisatge i Medi Ambient de l'Ajuntament de Cambrils –Joan Mas– ha explicat a Revista Cambrils Diari Digital en quin punt es troben aquestes obres i quines són les previsions per tal d'enllestir els treballs d'aquesta primera fase d'obres, de les tres que completen el projecte. En aquests primers treballs, tal i com va detallar Joan Mas, es contempla la instal·lació d'una doble xarxa d'aigües –de clavegueram i d'aigua potable–, renovació de la xarxa elèctrica i renovació de la xarxa de telefonia, ja que ambdues aniran soterrades. Aquests dies s'està treballant en l'adequació del primer asfaltat del carrer, tot i que no serà el definitiu, i continuació es farà la segona part que correspondrà a la instal·lació de tot el panot de les voreres. Després es treballarà en el mobiliari urbà, en l'arbrat i jardineria i la senyalització. La previsió per enllestir aquesta primera fase, tal i com va dir Joan Mas, seran els mesos de març o abril de 2010.

Actualment s'està treballant en aquesta primera fase de les tres que conformen el projecte. Segons va comentar Joan Mas, es va decidir dividir així el projecte, "perquè tot a l'hora no es podia fer. Primer, perquè hagués estat un enrenou circulatori molt gran i també, perquè pressupostàriament l'Ajuntament no podia assumir totes les obres d'un sol cop". Cal recordar que en la segona i tercera fase es remodelarà el carrer de les Orquídies i els carrers que toquen al passeig Marítim. Sobre les previsions d'execució de la fase 2 i la fase 3, Joan Mas va explicar que "encara no estan pressupostades. Com que la primera fase s'acabaria cap al mes de març de 2010, en els pressupostos de l'any vinent, en principi s'hauran de preveure els costos de la segona fase".

"L'N-340 serà el veritable vial de connexió de les urbanitzacions de Ponent"

D'altra banda, en el carrer de les Orquídies –un dels eixos principals de la circulació de les urbanitzacions de Ponent– s'hi han instal·lat recentment unes bandes reductores de la velocitat dels vehicles. Aquesta mesura respon a les peticions de l'associació de veïns del barri de la Llosa, per tal de millorar en la seguretat viària d'un dels punts més complicats i de major afluència circulatòria de la zona.

Sobre aquest punt, Joan Mas va comentar que, "s'han instal·lat aquestes bandes com una mesura dissuasiva per reduir l'excés de velocitat de molts vehicles. Aquest és un carrer fonamental que acaba enllaçant amb totes les urbanitzacions de Ponent". No obstant, tal i com va afegir Mas, "la reforma del carrer de les Orquídies no arribarà fins que no es facin les obres de la segona i la tercera fase i, també anirà lligada al traspàs de l'N-340, ja que aquest serà el veritable vial de connexió de les urbanitzacions de Ponent". Tal i com va remarcar Mas, "estem en tràmits amb el Ministeri de Foment i hi estem treballant. L'N-340 serà un altre carrer de Cambrils i aquest serà el veritable eix de connexió amb les urbanitzacions d'aquesta zona". Així doncs, amb l'entrada en funcionament de l'N-340 com un carrer més de connexió, el carrer de les Orquídies reduirà de manera molt important el seu volum circulatori.

D'altra banda, recordem que fa uns mesos també es va proposar que el carrer de les Orquídies es fes d'un únic sentit de circulació, com a possible solució per reduir la seva gran afluència circulatòria. Sobre aquesta qüestió, Joan Mas va afirmar que aquesta opció ha quedat descartada de moment, "ja que la majoria de veïns no ho van veure clar". Per tant, de moment, es deixa amb el doble sentit de circulació.

Comenta aquest article