Informació general

Les telecomunicacions encapçalen un any més el rànquing de reclamacions i queixes rebudes per l'OMIC durant 2008

Per Berta Ruiz



D'esquerra a dreta: Montse Vendrell, Oliver Klein i Verònica Galiana, ahir en roda de premsa
Les reclamacions, denúncies, queixes, consultes i assistències d'informació sobre l'àmbit de les telecomunicacions van encapçalar novament durant l'any 2008, les actuacions de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor de Cambrils (OMIC). Ahir al matí, el regidor de Participació Ciutadana –Oliver Klein– i la responsable de l'OMIC –Verònica Galiana– feien pública la memòria d'actuacions de 2008.

507 assistències durant 2008

Al llarg del passat any, l'OMIC va realitzar un total de 507 assistències, un 1,2% més que 2007. Aquestes es van dividir en: reclamacions, denúncies i queixes ateses amb un total de 275, que representen un 54% del total; i  consultes d'informació i assistències tècniques amb un total 232, que representen un 46% del total de les assistències.
Pel que fa a la temàtica de les reclamacions, denúncies i queixes, el tema de les telecomunicacions segueix creixent progressivament any rere any. De fet, l'any 2008 es van recollir 117 reclamacions, un 36% més que l'any any anterior. Després de les telecomunicacions, els àmbits que reben més reclamacions són les botigues d'electricitat i de noves tecnologies o subministraments dels serveis públics. Pel que fa l'àmbit temàtic de les consultes i assistències d'informació, les telecomunicacions també van ser les més sol·licitades, seguides de temes d'habitatges, arrendaments o subministrament de serveis públics.

En relació al nombre de consultes ateses durant els diferents mesos, cal destacar l'augment de les assistències durant els mesos de juliol, agost, setembre, octubre, desembre i especialment el mes de novembre, que encapçala el rànquing.

78% d'expedients resolts mitjançant mediació positiva

Durant el passat any, l'estat de la tramitació dels expedients va ser el següent: 214 expedients es van resoldre mitjançant la mediació positiva; 15 es van resoldre negativament; 10 estan en tràmit; 7 estan en arxiu; 6 van ser denúncies, es van realitzar 44 queixes, es van arbitrar 6 casos i 6 més es van traslladar a d'altres organismes.

D'entre aquestes xifres, cal destacar que el 78% dels expedients es van resoldre mitjançant una mediació positiva. Aquesta mediació positiva és un sistema gratuït que resol controvèrsies entre el consumidor i l'empresa de mutu acord. L'any anterior, la resolució positiva dels expedients es va situar en un 56%.

Comenta aquest article