Informació general

La campanya turística entre Vila-seca, Salou, Reus i Cambrils incorpora aquest 2009 a PortAventura

Per Redacció

D'esquerra a dreta, la regidora de Turisme de Cambrils, Ana López; el regidor de Turisme de Salou,  Marc Montagut; el regidor de Turisme de Vila-seca, Xavier Graset; Betim Budzaku, en representació de PortAventura; i la regidora de Turisme de Reus, Martina García.

La campanya turística pel 2009 que es fa conjuntament entre Vila-seca, Salou, Reus i Cambrils té enguany un aliat: PortAventura. Aquesta incorporació vol oferir una imatge i una oferta més forta al mercat, així com sumar esforços i "poder parlar d'una oferta turística única al país, entre els municipis turístics i el resort d'oci més important d'Europa", segons van explicar ahir al matí durant la presentació, que es va celebrar a la Torre Vella de Salou.

La primera actuació i la més immediata i destacada és l'estand de Fitur, que es convertirà el proper 28 de gener en un espai de cinc. Allà, es formalitzarà aquest acord amb la signatura d'un conveni per part dels representants dels municipis i de PortAventura.

La planificació estratègica dels quatre municipis

Els quatre patronats municipals de turisme han intensificat la seva col·laboració donada "la situació actual d'incertesa". Sota el paraigües de marca de referència Costa Daurada, busquen noves fórmules de promoció, "per tal d'optimitzar recursos i ajuntar esforços en accions que interessen a tots", especificaven. La primera d'aquestes accions és la creació d'un nou logotip conjunt per als quatre municipis, "que mostri solidesa, proximitat i unió entre les poblacions, consolidació i la diversitat de l'oferta i del producte, i el resultat multicolor de la suma dels diferents productes turístics de les quatre destinacions".

Les accions per al 2009 amb un pressupost inicial de 200.000 euros

En primer lloc, els quatre municipis estaran conjuntament a diverses fires nacionals i internacionals, on es presentarà l'oferta dins l'espai córner que es desenvolupa per la promoció turística des del Patronat de Turisme de la Diputació.

Les fires a les que assistiran són la SITC Barcelona, FITUR a Madrid, Expovacaciones a Bilbao, Navartur a Pamplona, Vakantiebeurs a Holanda, Salon de Turisme a Toulouse, ITB a Berlín i WTM a Londres.

D'altra banda, crearan material promocional conjunt amb l'objectiu de presentar una única oferta conjunta identificant, a la vegada, les diferents components de l'oferta individual de cada municipi. Es realitzarà un fulletó de captació que inclogui una guia amb tots els productes; una nova guia d'allotjament conjunta; potenciació de la guia d'activitats d'estiu conjunta amb la creació de rutes turístiques per les quatre ciutats; i creació de merchandising conjunt.

Per últim, en termes de comunicació, es continuarà recolzant i participant en les accions de comunicació liderades al Patronat de la Diputació, com campanyes en mitjans o accions de familiarització de prescriptors. També, crearan una campanya publicitària conjunta i es potenciarà el portal web conjunt www.totaunpas.com.

Els patronats de turisme tenen previst invertir un pressupost inicial de 200.000 euros per a totes les accions conjuntes.

Comenta aquest article