Informació general

El nou pla d'aeroports té com a objectiu que el de Reus tingui set milions de passatgers l'any 2020

Per Redacció



Mapa amb el Pla proposat pel Govern, amb els aeroports de Barcelona, Girona i Reus, incloent els futurs de les Terres de l'Ebre, Lleida i Pirineus
El Govern català va aprovar dimarts el projecte de Llei d'aeroports i heliports i el nou Pla d'aeroports, aeròdroms i heliports, dos instruments bàsics per impulsar i vertebrar la política aeronàutica de Catalunya dels propers anys. L'objectiu fixat per l'Aeroport de Reus és que es converteixi en una infraestructura internacional i assolir els 7 milions de passatgers l’any 2020, en comparació amb els 1,3 milions de 2008, aprofitant "l'excel·lent potencial derivat de la seva posició geogràfica, de la fortalesa turística de les comarques tarragonines, de l’àrea industrial del voltant de Tarragona i la proximitat de l'àrea metropolitana de Barcelona", afirma el Govern.

Segons els plans directors, les inversions previstes per AENA als aeroports comercials (Barcelona, Girona i Reus) i a l’aeròdrom de Sabadell sumen un total de 1.191,7 milions d'euros. En concret, Reus rebrà 181,1 milions per al període entre 2007 i 2010.


Actualment, Catalunya compta amb una desena d’aeroports i aeròdroms, sumant-hi els dependents d’AENA i els que són titularitat de la Generalitat. El nou Pla d’aeroports tindrà en compte, a més de la millora d’aquestes infraestructures existents, la construcció d’11 nous aeroports i aeròdroms.

Comenta aquest article