Es posa en marxa la signatura electrònica per realitzar tramitacions online amb l'administració pública
![]() | |
Llapis de memòria USB electrònic amb capacitat de 128 MB per emmagatzematge personal |
Aquest certificat d'identitat digital s'entregarà de manera gratuïta, mitjançant un clauer, en format de llapis de memòria USB electrònic amb capacitat de 128 MB per a emmagatzematge personal.
Per obtenir la firma electrònica, només cal adreçar-se a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà de Cambrils (OAC) i sol·licitar-la, presentant el DNI o el passaport.
Carpeta ciutadana
El certificat digital permet via internet realitzar l'enviament de documents privats a qualsevol òrgan de l'administració pública. Aquest certifica que tota la informació enviada virtualment és legítima, donat que assegura la seva integritat i la confidencialitat entre el ciutadà i l'administració. Amb aquesta nova eina, els cambrilencs podran fer ús de la nova carpeta ciutadana que es troba en procés de posada en marxa. Aquesta permetrà al ciutadà tenir accés a les seves dades fiscals, al padró municipal i al cens. També li servirà per conèixer els seus béns immobles i vehicles registrats al domicili, el calendari de pagament d'impostos i la tramitació d'altres documents. A més, podrà tenir accés a totes aquestes dades les 24 hores del dia, sense la necessitat de presentar-se en persona a l'Ajuntament, agilitzant així la seva tramitació.
La carpeta ciutadana va crear-se amb la intenció d'acostar l'administració al ciutadà, a través del projecte e-Cambrils. La primera fase va ser la remodelació de la web institucional i la segona serà la posada en funcionament de la signatura digital. A principis de 2009, es podrà consultar la carpeta ciutadana, tot i que es té previst que el desplegament de tots els serveis que ofereix es vagin posant en marxa al llarg dels propers tres anys.