Tema del mes

S’aprova l’ampliació del servei de taxis amb quatre noves llicències

Per Lluís Rovira i Barenys

Taxis aturats a la parada del passeig litoral
L’Ajuntament ha aprovat l’ampliació de quatre llicències de taxis. Actualment hi ha 22 taxis a Cambrils, una xifra considerada per l’alcalde, Robert Benaiges, com la més baixa de totes les poblacions de la costa catalana amb un nombre d’habitants similar al de Cambrils. Un cop s’hagi portat a terme l’ampliació d’aquest servei s’arribarà, doncs, a la xifra de 26 taxis.

De moment, s’han de redactar les bases que regiran aquestes concessions i s’ha de decidir una qüestió de vital importància, si les noves llicències seran per tot l’any o bé seran estacionals. Aquesta modalitat de llicència estacional no existia fins ara i s’ha establert amb l’entrada en vigor de la nova Llei del taxi. Els representants del col·lectiu de taxistes defensen aquesta nova modalitat mentre que l’Ajuntament, ara per ara, no es defineix.

Mala maror

L’ampliació de les llicències de taxi ha produït, però, alguns moments de tibantor entre l’Ajuntament i el col·lectiu de taxistes de Cambrils. Els representants municipals van condemnar i refusar la manera d’actuar dels representants de l’Agrupació del Taxi de Cambrils els dies i setmanes anteriors a la presentació de la proposta al ple. Així ho van fer públic l’alcalde, Robert Benaiges, i el regidor de Governació, Jordi Savall, en la compareixença de premsa que es va celebrar el mateix dia del ple, el 5 d’agost. Segons van explicar, representants de l’Associació de Taxistes de Cambrils havia parlat, feia dies, amb la Federació Catalana del Taxi per exposar el cas de l’ampliació de llicències a Cambrils.

Segons havien pogut saber els representants municipals, en aquesta trobada els taxistes cambrilencs haurien acusat l’Ajuntament d’actuar de manera corrupta, “van dir que féiem l’ampliació de llicències per donar-les a dit i concretament una d’elles havia d’anar a parar a un militant del PSC que havia anat a les llistes municipals i es deia que a canvi, havia pagat la campanya del PSC a les municipals”, va explicar Benaiges. Després d’aquesta reunió, celebrada a Barcelona, van ser els representants de la Federació Catalana del Taxi els que van venir a Cambrils per conèixer de prop la realitat del municipi i entrevistar-se amb l’alcalde. Segons Benaiges, “els representants de la Federació Catalana del Taxi van poder conèixer la realitat del municipi. Les dues parts vam quedar d’acord en els quatre punts que s’havien d’aprovar al plenari.

Per una banda, les bases que han d’atorgar les llicències es basaran en la nova Llei del taxi, aprovada per la Generalitat, que ha entrat en vigor aquest passat 17 d’agost. Les bases es faran amb el consens de l’Associació de Taxistes de Cambrils i s’enviaran a la Federació Catalana del Taxi perquè es manifesti”. Per una altra banda, l’alcalde va dir que es demanarien les actes a la Federació Catalana del Taxi per veure les acusacions que s’havien fet contra l’Ajuntament i prendre les mesures oportunes. Jordi Savall, regidor de Governació, es mostrava molest pel fet que, suposadament, algun regidor de l’oposició havia fet arribar la documentació del ple a la Federació Catalana del Taxi abans de celebrar-se el ple, “aquesta documentació no es pot fer pública abans de passar pel ple”, va manifestar. Val a dir que el passat 11 d’agost els representants del col·lectiu de taxistes locals i l’Ajuntament van mantenir una reunió en la qual es van acostar els respectius punts de vista i van quedar d’acord en buscar el consens en aquesta qüestió.

§ Taxitrònic, un servei de taxi amb parades urbanes§

Ajuntament i taxistes van parlar de la possibilitat d’instal·lar, en un futur, un servei anomenat taxitrònic per donar servei a la població. Aquest servei el donen uns taxis amb capacitat per a vuit persones que fan el servei per una ruta establerta com si es tractés d’un transport urbà d’autobús. Tal i com explica Jordi Savall, “el taxi s’espera en qualsevol dels terminals tipus caixer. L’usuari, que disposa d’uns abonaments de 10 viatges amb el cost aproximat d’un euro per viatge, va a la terminal més propera, fica la targeta i automàticament el taxista més proper fa cap a buscar-lo. El taxi es pot compartir amb els usuaris que es trobi als diferents terminals del recorregut. Aquest sistema és nou i estem interessats, Ajuntament i taxistes, a conèixer-lo més de prop”.

§ Cambrils 22 llicències, Salou 49§

El regidor de Governació, Jordi Savall, va fer pública una relació de poblacions costaneres i el corresponent número de llicències de taxi de què disposen. Segons aquesta llista, a Salou hi ha 49 llicències de taxi; Sitges, amb els mateixos habitants que Cambrils, en té 39; Lloret de Mar, amb 26.000 habitants, també en té 39, i Blanes, amb 35.000 habitants, en té 31. “A Cambrils, a banda de les dues que es van treure l’any passat –va dir Savall– no se n’havia tret cap altra des de l’any 1989. Nosaltres vam creure que es podien treure aquestes quatre llicències per als propers quatre anys, que és com si en traguéssim una per any. Nosaltres anàvem a ampliar el servei perquè el servei de transport urbà no funciona gaire bé”.

Comenta aquest article