Informació general

A punt de resoldre's els problemes de telecomunicacions en algunes zones de Vilafortuny

Per Berta Ruiz

Diferents zones de Vilafortuny tenen problemes de connexió a l'ADSL des de fa força temps

Els problemes amb les telecomunicacions en algunes zones de Vilafortuny –sobretot a l'entorn de la urbanització Els Tallats– estan en vies de resoldre's. En els darrers anys, l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) havia rebut nombroses queixes de veïns d'aquest barri que no podien fer ús del servei d'ADSL, tot i que l'empresa Telefònica els donés d'alta en aquest servei i fins i tot els hi ho cobrés.

Nombroses queixes a l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor

El regidor de Promoció de Ciutat i Relacions Cíviques –Oliver Klein– ha explicat a Revista Cambrils Diari Digital com està actualment la situació i els passos que s'han seguit des de l'Ajuntament de Cambrils per tal de mitjançar en la resolució d'aquestes mancances en el servei de telecomuncacions en diferents zones de Vilafortuny. Segons ha comentat Klein, el passat mes de juny es va establir un contacte directe amb un responsable de l'empresa Telefònica, ja que fins aleshores no s'havia tingut l'oportunitat de contactar amb "cap responsable amb cara i ulls i amb noms i cognoms". Durant tot aquest temps, Telefònica "feia l'enganyifa" d'acceptar com a clients a veïns d'aquestes zones, tot i que després, per diferents mancances tècniques el servei no podia ser efectiu. Des de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor s'havien atès moltes queixes sobre aquesta qüestió, tot i que des de Telefònica sempre es comunicava, des de feia gairebé dos anys, que el servei se solucionaria en un breu període de temps, tal i com ha explicat Klein.

Pressió des de l'Ajuntament

Des de l'Ajuntament es van redirigir aquestes queixes sobre aquestes deficiències en la prestació de serveis per part de Telefònica, i es van dirigir a la Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i al Síndic de Greuges de Catalunya per tal de pressionar a l'empresa. Finalment, el passat mes d'agost es va contactar una entrevista entre l'Ajuntament de Cambrils i el Cap de Relacions Institucionals de Telefònica a Catalunya, tot i que abans que es dugués a terme aquesta entrevista, aquest responsable es va posar en contacte telefònicament amb Oliver Klein per tal de comunicar-li que ja s'havia donar l'ordre d'iniciar unes petites obres per solucionar aquests problemes.

Un problema que s'allargava des de feia molt de temps

Recordem que fa poc més de dos anys, Revista Cambrils Diari Digital ja va atendre nombroses trucades de queixes de veïns de Vilafortuny que tenien problemes per donar d'alta una línia telefònica o sol·licitar el servei d'ADSL. Aleshores, i tal i com també ha recordat Klein, feia uns mesos que Telefònica havia instal·lat una nova centraleta per donar un millor servei. No obstant, no s'havien realitzat les connexions pertinents per tal de fer arribar el servei d'ADSL a aquelles llars que ho havien sol·licitat. A hores d'ara, sembla que Telefònica ha iniciat aquestes petites obres de connexió i, a meitats del proper mes de novembre podria quedar solucionat.

Oliver Klein també ha volgut agrair a aquells usuaris que han tramitat les seves queixes i han col·laborat amb l'Ajuntament de Cambrils per tal de trobar una solució a aquest problema, "era millor fer una pressió conjunta. S'han prestat a fer les queixes al Síndic de Greuges i ens han facilitat informació per a que nosaltres la poguéssim redirigir. Aquest pressió conjunta ha fet que això es desencalli".

Comenta aquest article