Societat

Maria Wen Fortuny Llaveria és la protagonista de l’espot televisiu de Nocilla

Per Èlia Bellmunt

La Maria va ser escollida d’entre una cinquantena de candidates per fer l’anunci
L’espot televisiu que Nocilla ha llançat aquest mes de setembre relata com els pares adoptius d’una nena xinesa, preocupats per la seva adaptació, li donen Nocilla perquè això és el que li donaven a la mare quan era petita perquè estigués contenta. La nena protagonista d’aquest anunci és la Maria Wen Fortuny Llaveria, una cambrilenca de quatre anys que va ser seleccionada d’entre una cinquantena de candidates. L’anunci s’emet durant els mesos de setembre i octubre, i gener i febrer de 2006, per diversos canals de televisió d’àmbit estatal.

Un cas real

La mare de la Maria, la Fàtima, opina que la història que explica l’anunci reflecteix molt bé la realitat: “realment és així, nosaltres ens hi vam trobar quan va arribar la Maria. Quan arriben tot és molt estrany, fan tot el que els dius perquè et volen agradar i volen que estiguis content”. La Maria Wen és una nena xinesa que la Fàtima i el Vicens van adoptar el juliol de 2004: “la Maria va venir relativament gran, tenia tres anys. Feia un any just que estava amb nosaltres, el juliol d’enguany, quan van rodar l’espot”.

Agència de models

El Vicens i la Fàtima tenen, a part de la Maria, tres fills més: l’Albert, el Pau i el Ferran. “A la Fàtima li feia gràcia apuntar la canalla a una agència de models i hi vam portar el Pau i la Maria. Els van fer una sessió de fotografies i ens van dir que ja ens avisarien”, explica el Vicens. Es dóna el cas que tant el Pau com la Maria van ser seleccionats al primer càsting que es van presentar. El Pau apareix a l’anunci d’Audi A3 Sportback, en una escena en què es veu una imatge a vista d’ocell de tres nens que llegeixen un conte. De cara al futur, la Fàtima i el Vicens no tenen clar si continuaran portant els seus fills a més càstings: “ens han dit que la campanya de Nocilla ha estat un èxit a nivell de repercussió, però la veritat és que no ens esperàvem tanta cosa i hem quedat una mica saturats”.

L’escollida

En el càsting en què es va presentar la Maria hi havia una cinquantena de candidates: “totes eren nenes xineses més o menys de la seva edat. De seguida vaig pensar que no hi teníem res a fer. A més, no pensava que l’anunci se centraria només en ella”, recorda la Fàtima. En les tres sessions de selecció feien fer a les nenes diversos moviments, com ara somriure o menjar-se un tros de pa amb Nocilla. A partir d’ara la Maria serà la imatge publicitària de la marca durant un any.

El rodatge

L’anunci de Nocilla es va rodar durant dos dies del mes de juliol en una casa de Barcelona: “tot el que es veu a l’anunci existeix de veritat, és una casa llogada i durant dos dies tot l’equip s’hi va instal·lar per fer el rodatge”, explica la Fàtima. “Tots van estar molt contents amb la Maria, però és una nena molt petita i al final et fa ràbia que hagi d’estar durant dos dies gravant un anunci”, es queixa el Vicens. “Ella s’ho va prendre com un joc, com si fes teatre, i la veritat és que van ser molt atents i molt amables, en tot moment estaven molt pendents d’ella perquè no es cansés”, afegeix la Fàtima.

La fama

Val a dir que els pares de la Maria s’alegren que, per la seva edat, no sigui conscient de les conseqüències de la seva aparició: “la Maria és l’única nena xinesa del seu col·legi i a més surt a la televisió. Tenim la sort que és molt petita, ella no s’adona de res ni ningú de la seva classe li fa comentaris”. A poc a poc, ha anat corrent la veu i alguns aturen als pares de la Maria pel carrer per assegurar-se que és la seva filla la que surt a l’anunci: “tothom coincideix a dir que, tot i que no parla, la seva cara dóna molt de si, que és molt expressiva”. D’altra banda, la Maria també va ser entrevistada pel progama España en directo de TVE, que en una de les seves emissions se centrava en l’adopció.

Comenta aquest article