Cultura

L'exposició "Qui no anuncia, no ven! Els artistes catalans i la publicitat (1888-1929)" recull els millors anuncis publicats a la premsa catalana de l'època

Per Berta Ruiz



Imatge de l'exposició sobre la publicitat, instal·lada a la sala Àmbits del Centre Cultural
"Qui no anuncia, no ven! Els artistes catalans i la publicitat (1888-1929)" és el títol de l'exposició que va inaugurar-se ahir al vespre a la sala Àmbits del Centre Cultural –de la mà del regidor de Cultura de l'Ajuntament de Cambrils –Joan Recasens–, dins del programa d'activitats "Dies de llibres a Cambrils".

Aquesta exposició, produïda per la Fundació Caixa Sabadell, recull una selecció dels millors anuncis publicats als diaris i revistes en català entre els anys 1888 i 1929, per tota una generació d'artistes com Cornet, Junceda, Opisso, Llaverias, Casas, Utrillo, Torres Garcia, Picasso o Dalí. De fet, la frase "Qui no anuncia, no ven!" era l'eslògan preferit en aquella època per omplir els buits entre els anuncis a les revistes i diaris. Aquesta generació d'artistes de l'època van desenvolupar un llenguatge visual publicitari amb els codis i gèneres artístics de la societat del seu temps.

La mostra divideix per temes alguns dels anuncis més destacats com: articles de luxe, productes d'alimentació, els nous "invents" del segle, els artistes de l'època, el tèxtil i la moda, la decoració per a la llar, els infants, les grans indústries i els petits comerços, els productes de perfumeria, la vida quotidiana de la gent i el món editorial i llibreter. A l'exposició també s'hi poden trobar mostres d'anuncis tan coneguts, com el famós "Anís del mono", de Vicente Bosch.

L'exposició es podrà visitar fins al dia 26 d'abril.

Comenta aquest article