Informació general

Amèlia Rico, nova directora del Patronat de Turisme de Cambrils

Per Lluís Rovira i Barenys, Èlia Bellmunt

Amèlia Rico és la nova directora del Patronat de Turisme de Cambrils
Amèlia Rico és la nova directora del Patronat de Turisme de Cambrils des del passat 1 d’agost. Rico substitueix Joan M. Alonso, que va dimitir el passat mes de maig després de 10 anys exercint aquest càrrec (recordem que el càrrec de director del Patronat de Turisme és un càrrec de confiança). Mentre no es trobava un substitut –s’havia anunciat que no es contractaria ningú fins després de l’estiu–, Cristina Carmona –subdirectora del Patronat de Turisme– va assumir la direcció de manera provisional.

La nova directora del Patronat és llicenciada en Ciències de la Informació, especialitzada en publicitat. Rico havia treballat set anys i mig al Patronat de Turisme de Salou i tres anys en el sector privat, en una consultoria. En la seva presentació a la premsa, Ana López –regidora de Turisme– explicava perquè se l’ha escollit: “era la persona més adient, perquè té experiència en el món turístic i perquè també coneix com funciona l’administració, que de vegades és molt més burocràtica que no pas el sector privat”.

Has començat a treballar en plena temporada turística.
Quina és la impressió que en tens des de dins del Patronat?
Jo penso que és un molt bon moment per començar. He arribat just quan hi ha més feina, quan tot està en ple funcionament. És el millor moment per comprovar tota la feina que es fa des del Patronat. La tasca que fa el Patronat a través del seu personal és molt important. És per això que ens plantegem obrir les portes del Patronat, perquè sovint no es coneix prou tot el que es fa des del Patronat.

Quina imatge de Cambrils es percep des de fora?
S’ha sabut mantenir la imatge d’un lloc acollidor i tranquil. Som una destinació de turisme familiar, només cal sortir al carrer per veure el tipus de turisme que tenim. Hem de continuar en aquesta línia, oferint els serveis adients per a aquest tipus de turisme. A més a més, tenim una oferta molt important de comerços, gastronomia, allotjament... S’ha de mantenir aquest equilibri perquè la imatge que dóna Cambrils és bona. No ens interessa lligar Cambrils amb el turisme massificat, però no crec que ara ningú ens posicioni dins d’aquesta marca.

Quins trets identifiquen Cambrils?
El nostre producte estrella és el sol i platja. Alhora, la nostra oferta gastronòmica és única. Però també tenim una història i unes arrels culturals. Nosaltres som conscients dels nostres trets i els turistes que ens escullen també, ens trien a nosaltres per una sèrie de motius. No hem d’oblidar la nostra personalitat, els nostres actius, els nostres punts forts... Hem de potenciar allò que ens fa diferents del que poden oferir altres municipis.

L’esgotament del model de sol i platja fa necessari
aconseguir la desestacionalització de la temporada?
Els nostres hiverns són gairebé com primaveres per a d’altres països. Hem d’explicar que aquí s’hi pot venir a l’hivern i que s’hi trobarà una oferta completa d’allotjament, comerços, restauració... Hem de treballar per obrir-nos a d’altres tipus de turisme: nàutic, gastronòmic, cultural, de natura, esportiu... Hem d’aconseguir la desestacionalització de la temporada per cobrir la resta de l’any. El mercat nacional el tenim molt consolidat i no ens en podem oblidar mai perquè és el que tenim a prop, és més fàcil que vingui. Tot i això, ens hem d’obrir a nous mercats, perquè no ens podem estancar.

Proposes reorientar la política de promoció?
Primer de tot hem de veure què tenim i què podem oferir. Això és el que hem de promocionar per donar-ho a conèixer. Hem de potenciar els recursos existents. Crec que cal una valoració molt professional per estudiar cap on dirigim els recursos que tenim per rendibilitzar-los. Hi ha fires molt importants en què la nostra presència és bàsica i hi hem de ser, és molt interessant tenir presència en molts llocs. La promoció conjunta amb els pobles del nostre entorn és un aspecte a valorar perquè hi ha actuacions en què és bo anar tots junts. No obstant, hem de començar a marcar el nostre camí i això s’ha de valorar de cara a programar el calendari de fires de l’any vinent. Hem de valorar molt bé cap on anem i com hi anem; hem de col·laborar en accions conjuntes, però també hi ha moltes possibilitats de fer coses pròpies.

Com veus el futur turístic de Cambrils?
Jo el veig molt bé, perquè la nostra oferta no s’acaba amb el sol i platja, tenim moltes altres possibilitats. Des del Patronat hem d’apropar-nos al sector turístic perquè ens transmeti les seves percepcions i perquè hi trobin un suport a la seva feina. Penso que units –el Patronat i el sector– podem arribar a fer grans coses de cara al futur.

§ Terminal d’informació§ Per tal de millorar els serveis oferts als turistes que visiten Cambrils, aquest estiu s’ha posat en funcionament un terminal d’informació ubicat a l’exterior de l’oficina central del Patronat, al costat del Parc del Pescador. S’està tramitant, també, la possibilitat de col·locar-ne un altre a l’aeroport de Reus. Una altra línia de treball del Patronat és la promoció als països nòrdics. En aquest sentit, s’està estudiant la possibilitat de col·locar unes càmeres que ofereixin imatges en directe de Cambrils i que es puguin veure pels canals de televisió d’aquests països.

Comenta aquest article