Societat

Matemàtiques

L'alumne del col·legi Cardenal Vidal i Barraquer, Oriol Segura Pastó, segon de Catalunya a la Marató de Problemes matemàtics

A més d’ell, cal destacar la meritòria posició dels alumnes Èlia Margalef Martí i Daniel Jiménez Milán, que han acabat en 5è i 6è lloc respectivament

Per Redacció

Imatge dels tres alumnes del col·legi Cardenal Vidal i Barraquer. D'esquerra a dreta: Èlia Margalef, Daniel Jiménez i Oriol Segura
Imatge dels tres alumnes del col·legi Cardenal Vidal i Barraquer. D'esquerra a dreta: Èlia Margalef, Daniel Jiménez i Oriol Segura | Cedida

Tres alumnes de 4t d’ESO del Col·legi Cardenal Vidal i Barraquer han participat, aquest passat dimarts, en la gala final dels premis a la Marató de Problemes, el certamen matemàtic organitzat per la Societat Catalana de Matemàtiques. Cal destacar la segona posició assolida per Oriol Segura Pastó, que va rebre ahir el premi amb diploma de mans del president del Parlament de Catalunya, Josep Rull. En concret, el
premi inclou un val de compra a les llibreries Abacus, a més d’una bossa i jocs matemàtics. A més d’ell, cal destacar la meritòria posició dels alumnes Èlia Margalef Martí i Daniel Jiménez Milán, que han acabat en 5è i 6è lloc respectivament, en aquesta prova.

La competició, que enguany celebra la seva 15a edició, és un concurs telemàtic individual de resolució de problemes adreçat principalment a estudiants de 3r i 4t d’ESO. En aquesta edició, hi han participat 254 estudiants d’arreu del territori, fet que accentua encara més el mèrit dels tres estudiants que han arribat a la final i han aconseguit ocupar posicions tan rellevants.

La Marató de Problemes té com a objectiu principal fomentar l’interès per les matemàtiques entre l’alumnat d’ESO, animant-los a gaudir del repte de resoldre problemes com una activitat enriquidora i motivadora, també en el temps lliure. Aquesta iniciativa s’ha consolidat com una proposta educativa de referència per despertar vocacions científiques i desenvolupar el pensament crític i la creativitat en l’àmbit matemàtic.

L’èxit dels alumnes és un reconeixement tant al seu esforç i talent com a la tasca pedagògica del professorat que els ha acompanyat en aquest recorregut.

Comenta aquest article