66a Fira Multisectorial
La Fira ja és aquí: més de 110 expositors, 2a Fira d'Artesans Cervesers i un espectacle amb drons com a gran novetat
L'esdeveniment comercial per excel·lència de Cambrils celebrarà la seva 66a edició entre el 30 de maig i l'1 de juny, uns dies en què tampoc faltaran el Mercat d'Artesania i les tradicionals firetes
Tot preparat perquè Cambrils celebri una nova edició de la Fira Multisectorial. L'esdeveniment comercial per excel·lència del municipi, que se celebrarà del 30 de maig a l'1 de juny, arriba a la 66a edició i ho fa mantenint l'equilibri entre la seva faceta més festiva i la faceta promocional. Enguany seran més de 110 expositors els que es mostraran en els seus estands repartits pels més de 40.000 m2 de recinte. Es manté la Fira d'Artesans Cervesers a la plaça del Setge per segon any consecutiu mentre que les novetats d'enguany seran l'espectacle itinerant “Les Girafes Gegants” i un espectacle de cloenda amb 300 drons.
La Fira, com bé va dir l'alcalde Oliver Klein, és la porta d'entrada a l'estiu pels cambrilencs i les cambrilenques –el lema d'aquesta edició és “Amb tu, comença l'estiu a Cambrils”–, però també és un cap de setmana en què milers de persones de fora del municipi venen a gaudir de l'esdeveniment i de Cambrils en general: l'any passat la van visitar més de 45.000 persones. Pel que fa als estants, en aquesta edició hi haurà una important presència d'entitats socials i del sector de la salut –les carpes d'aquest tipus d'entitats s'ubicaran a les portes del Parc del Pinaret– com Pels Valents, la Creu Roja, l'Associació ANTIAN o l'Associació Catalana d'Afectats per la Fibromiàlgia (ACAF). Ana Sánchez, coordinadora d'ACAF a Cambrils, va descriure la Fira com una oportunitat per donar a conèixer una malaltia fins fa poc “invisible”.
L'esdeveniment també és una oportunitat pels comerços i les empreses locals. Tomàs Sierra, de la Unió de Botiguers de Cambrils, va recordar el creixement que ha tingut la Fira Multisectorial amb el pas dels anys en què ha passat de ser una fira agrícola a estendre's a tots els àmbits comercials. “Sempre recordem als nostres associats que la Fira és una gran oportunitat”, apuntava Sierra, “que passin 60.000 persones per davant del teu estant et dona a conèixer”.
Mercat d'Artesania, Fira de Cerveses Artesanes i firetes
Les portes de la Fira –que serà inaugurada oficialment el dia 30 a les 13 hores– s'obriran el divendres a la tarda. Des d'aquest moment, els carrers del Barri Antic acolliran, com és habitual, el Mercat d'Artesania, que serà inaugurat amb una cercavila inaugural musical a càrrec de la companyia Traüt de Tarí, a partir de les 20.30 h. Aquest mateix dia, a partir de les 18 h, s'obrirà, a la plaça del Setge, la Fira d'Artesans Cervesers, organitzada per productors de les comarques tarragonines i que comptarà amb una dotzena d'estants. També hi haurà foodtrucks, música en directe i divendres i dissabte a les 20.30 h es duran a terme tastos guiats a càrrec de David Bea. Els artesans cervesers d’enguany seran Twins (Tarragona), Gebrada (Forès), La Renaixença (Espluga), Ginesart (Ginestar), Rústika Bufona (Escaladei), 1312 Cervesers (Montbrió), Sister (Cambrils), Surfera (Cambrils), Calndestines (Montferri), Red Hop (Salomó), Ona (Vila-seca) i Boixets (Vimbodí).
El dissabte al matí es durà a terme l'espectacle itinerant “Les Girafes Gegants”, que recorreran els espais de la fira entre les 12 i les 13 hores (també es repetirà el diumenge). A les 18.30 h de dissabte, diada castellera a càrrec dels Xiquets de Cambrils i els Xiquets de Tarragona i, després, actuació itinerant dels Timbalers Cop de Cap, que també recorreran els espais de la fira el diumenge al migdia. A la nit de dissabte, Sarau Jove a la zona de l'Amfiteatre del Parc del Pinaret amb la música de Band Els Ventats, grup musical Sicuta i DJ Val 'n' Love.
El diumenge, la Fira es tancarà amb la gran novetat: un espectacle de drons a càrrec de Crostars Aerial Shows. Tres-cents drons s'enlairaran per dibuixar dotze imatges que es podran veure a la perfecció des de l'avinguda de l'Esport, a l'altura del camp de tir, i al carrer Moragues i Barret, sota l'aparcament de les Comes. Aquest espectacle substitueix, d'alguna manera, la nòria de 33 metres que l'any passat va ser la gran imatge de la Fira i que, enguany, no s'ha pogut contractar.
Pel que fa a les atraccions, aquestes tindran franges horàries sense llums i so per a les persones amb autisme i/o alteracions sensorials, el divendres de 17.30 a 18.30 h i dissabte i diumenge d'11 a 12 h i de 17.30 a 18.30 h.
L’Apunt
Transport públic