Informació general

Turisme

El sector turístic lamenta el «desgavell» al voltant de l'ajornament de l'entrada en vigor de la nova taxa turística

La patronal demana al Govern establir un diàleg amb el sector per implementar modificacions a la tarifa

Per ACN

Aspecte de la platja de Vilafortuny, aquest passat cap de setmana
Aspecte de la platja de Vilafortuny, aquest passat cap de setmana | Lluís Rovira i Barenys

La Federació Empresarial d'Hostaleria i Turisme de Tarragona (FEHT) ha lamentat el “desgavell” i la “inseguretat” al voltant de l'ajornament de l'entrada en vigor de la nova taxa turística. La presidenta de la FEHT, Berta Cabré, confia que el Govern aprovarà dimarts vinent el decret amb caràcter retroactiu per ajornar fins l'octubre l'entrada en vigor de la nova tarifa. Fins llavors, Cabré espera que l'executiu català estableixi un diàleg amb el sector per implementar modificacions al text i “adequar-lo a la realitat”. Actualment, la federació recomana als establiments adherits no aplicar la pujada de les taxes.

“La realitat turística de Catalunya és molt diversa i s'hauria de tenir en compte en la modificació que es plantegi”, ha afegit Cabré. En aquesta línia, la presidenta de la FEHT proposa que la nova taxa turística no sigui igual al llarg de tot l'any, sinó que s'adeqüi tenint en compte la desestacionalització de la temporada. Alhora, també demana que sigui diferent en funció de la zona geogràfica on s'aplica. “No és el mateix el turisme de costa que el d'interior, ni el de ciutat o en zones menys turístiques, per tant, l'impacte que pot tenir la taxa és diferent”, ha insistit.

Pel que fa al recàrrec municipal, que el govern municipal de Cambrils ja havia confirmat que no tenia intenció d'aplicar-lo, Cabré ha afirmat que la variació de la tarifa entre localitats pot suposar un “desconcert” entre els visitants i s'ha mostrat partidària de proposar un import conjunt i igualitari en funció de la destinació on s'apliqui, evitant que sigui diferent entre localitats veïnes.

Cabré assenyala l'1 d'octubre com una data límit per establir un diàleg amb l'executiu català que sigui respost també amb “escolta activa” de les necessitats del sector. Amb aquest escenari, la FEHT ha insistit que cal mantenir un marge necessari per avisar als turistes de les condicions de les reserves que ja han fet: “No podem realitzar canvis de maniobra amb aquesta lleugeresa, demanem que hi hagi una mica més de rigorositat i de pensar que, al final, l'impacte és sobre el visitant. Nno podem fer ballar la gent d'aquesta manera perquè ens mostrem com una destinació molt feble”.

Comenta aquest article