Informació general

Urbanisme

La transformació de l’antic traçat ferroviari evoluciona favorablement

Els operaris ja han aplanat els espais que ocupaven el pont del Molí de la Torre, el del carrer del Molí d’Avall i el de Vilafortuny

Per Cristina Sierra

Aspecte de l'antic pont de Vilafortuny, amb un aspecte força diferent
Aspecte de l'antic pont de Vilafortuny, amb un aspecte força diferent | Lluís Rovira i Barenys

Els treballs d’eliminació dels ponts de l’antic traçat ferroviari evolucionen favorablement. En poques setmanes, les obres que s’han impulsat al carrer Molí d’Avall, al Molí de la Torre i a Vilafortuny han transformat per complet la fisonomia de la zona i les persones que hi passen caminant o amb el seu cotxe ja es poden fer una idea de com quedaran aquests trams un cop finalitzin aquest estiu.

El regidor d’Urbanisme, Carlos Caballero, va confirmar en el darrer ple ordinari que els treballs “van amb bon ritme” i que s’espera que finalitzin el 30 de juny, just a punt per a l’inici de la temporada turística. El pont que trigarà una mica més serà el de l’avinguda de Mas Clariana, ja que és una obra més complexa i encara no s’ha iniciat. “Aquest pont s’acabarà un mes més tard, cap a finals de juliol”, va assenyalar. 

Els operaris ja han aplanat l’espai que ocupava el pont del Molí de la Torre i han reomplert amb terra i ciment el desnivell que dibuixava el pont del carrer del Camí Molí d’Avall i el del pont de Vilafortuny.

D’altra banda, al ple l’oposició també va preguntar per l’afectació de la mobilitat durant la Setmana Santa. El regidor de Mobilitat, Antonio Martínez, va destacar que el vial havia agilitzat el pas de vehicles i va recordar que hi havia un dels punts on s’havia actuat, el carrer del Camí de Sant Joan, que ja estava obert i que s’havia convertit en la via principal per a accedir cap al port des del vial, sense registrar incidències rellevants.

5,2 milions d’euros per a transformar l’entorn del traçat ferroviari

El passat gener, l’Ajuntament va signara mb el Departament de Territori un conveni per valor de 5,2 milions d'euros que serviran per a transformar tot l’entorn de l’antic traçat ferroviari. Aquest import es repartirà de la següent manera: 250.000 euros el 2025; 1.959.000 al 2026 i 3 milions al 2027. Les obres s'han de començar durant el 2026 i han d'estar enllestides el 2027.

Un dels punts principals és la transformació de l'avinguda de Joan XXIII, que serà la via principal de la futura circumval·lació de la trama urbana i la naturalització del passeig marítim entre el Pi Rodó i el Club Nàutic, connectant el trànsit amb el vial del Cavet a través de la rotonda de la cruïlla del Molí de la Torre. El govern ja ha encarregat el projecte per a poder iniciar-lo el més aviat possible. 

L’acord signat preveu l’arranjament de laparada del tramvia, amb el nom Cambrils Centre, que s'ubicarà entre les places de Francesc Macià i Lluís Companys i que durant un temps serà el començament i el final del trajecte fins que el tramvia no arribi a la parada de Cambrils Nord, a l'actual estació de tren. En aquest tram es crearan bosses d’aparcament i es reordenarà l’espai de 25 metres d’amplada, de façana a façana, entre els carrers d'Andalusia i Bertran.

També es substituirà el pont ferroviari de la riera d'Alforja per un de nou per restablir la cota natural, amb la corresponent anivellació dels carrers, tant de Països Catalans com del passeig la Salle. 

Comenta aquest article