Informació general

Prop de 200 persones es reuneixen a Publicity per reflexionar sobre els nous instruments de promoció turística

Per Trinitat Rovira

El publicista Robert Rodergas en un moment de la seva intervenció divendres al matí

El passat divendres, 23 de novembre, va tenir lloc a l’hotel Tryp Port Cambrils la primera jornada Publicity, on prop de 200 congressistes, entre professionals i empresaris del turisme i la publicitat, es van reunir per reflexionar sobre les noves eines de promoció de les destinacions turístiques.

Aquesta jornada sobre la promoció turística és pionera a Catalunya. En ella, personalitats del turisme i la publicitat van centrar les seves ponències en la creació i evolució de la imatge de marca de les destinacions turístiques com a eina fonamental de promoció en els nous mitjans de comunicació, com Internet, i de la necessitat d’adaptar les destinacions turístiques a aquesta nova realitat tan competitiva.

A l’acte inaugural membres destacats de diferents institucions van felicitar aquesta iniciativa que ha permès crear un espai de treball i reflexió per fomentar la innovació i eficàcia en la promoció del sector turístic per arribar al client. I van incidir en la importància de la continuïtat d’aquesta iniciativa. L’alcalde de Cambrils –Robert Benages– va destacar la importància d’aquesta jornada com a instrument de promoció exterior de Cambrils, que juntament amb el congrés de gastronomia i la construcció del nou auditori, volen situar el municipi en un punt important dins el turisme de congressos.

El poder de la marca

La primera jornada sobre turisme i publicitat tenia com a tema central la importància de la marca en la promoció de les destinacions turístiques. En un context on les destinacions competeixen a nivell mundial, la marca es constitueix com un element de diferenciació que permet atraure un tipus de turista concret. És per això que la comunicació d’aquesta marca resulta tan important. Les destinacions han de  transmetre experiències a través del seu argument de venda. La promoció d’aquesta marca contindrà tot un conjunt de valors que el turista valorarà en la seva elecció del lloc on vol passar les vacances. Però més que valors, la marca ha de transmetre experiències, i és aquí on les noves tecnologies juguen un paper fonamental, és el cas d’Internet que permet crear experiències virtuals, preparar el viatge.

En el cas de les destinacions locals, com és el cas de Cambrils, la població local juga un paper molt important en la configuració de la imatge que vol transmetre i el tipus de producte turístic que vol vendre.

Comenta aquest article