Esports

L’Eric Mata, un pilot de karts cambrilenc de 7 anys

Per Anna Gaya

El jove pilot de karts cambrilenc Eric Mata conduint el seu kart en una cursa a Móra, el passat mes de maig
No sabem si d’aquí a uns anys tindrem un Fernando Alonso a Cambrils, en tot cas, un jove cambrilenc de 7 anys, l’Eric Mata, ja s’ha proposat d’arribar tan lluny com el seu ídol. L’Eric es va introduir en el món dels karts gràcies a un amic de la família, propietari d’una pista de karts a Saragossa, que li’n va regalar un. Entusiasmat amb el seu regal va començar a entrenar a les pistes de karts de Coma-ruga i el Vendrell. Els seus pares, veient que no ho feia pas malament, li’n van regalar un de nou, més lleuger i adequat per participar en curses, concretament un Top Kart, motor Comer 80 cc. Així doncs, es va federar a la Real Federación Española del Automóvil i va obtenir la llicència de pilot.

És ben sabut que el kàrting no és un esport senzill, ja que requereix o bé molta inversió o bé tenir molts coneixements en mecànica. En aquest aspecte, l’Eric té molta sort. El seu pare és el seu mecànic personal. Actualment l’Eric entrena a les pistes d’Orpesa, a Castelló, i a Móra d’Ebre, durant els caps de setmana, combinant els entrenaments amb els partits de l’altre esport que practica a Cambrils, l’hoquei patins. Tot i que de moment només ha participat en quatre curses, ja es troba en la sisena posició de l’Open Nacional, un torneig que dura un any i que consisteix en set curses en diferents pistes de Catalunya, i a dos segons del rècord de temps. L’Open acabarà aquest mes de novembre a Sallent, abans, però, haurà de preparar les curses de Móra d’Ebre, aquest setembre, i la de Sils a l’octubre.

De casa a la cursa

Són molts els quilòmetres que cada cap de setmana fan els seus pares perquè l’Eric pugui entrenar o, si toca, rodar. Igual que els professionals, necessita tota una preparació abans de començar a rodar. Un cop a la pista,
Eric Mata a la pista del Pla de Sant Tirs, aquest passat mes de juny
primer fan els entrenaments per lliure, després els entrenaments oficials lliures i finalment el “crono”, la cursa que decidirà en quines posicions sortiran els karts que hi participen. Abans de tot això, però, s’ha de vestir amb el vestit especial i les proteccions adequades. Un cop vestit, el pare de l’Eric és l’encarregat de posar el kart a punt; posa la gasolina, mira la pressió dels pneumàtics, neteja i engega el motor, etc. Abans de començar a córrer, tots els participants han de passar per una bàscula on pesen el kart amb el pilot. Tot plegat ha de pesar 95 quilos, si no els pesen hauran de posar plaques de plom al kart fins arribar a aquest pes. D’aquesta manera s’assegura una igualtat entre tots els participants.

Comenta aquest article