Música
El Festival Sax-O-Rama arriba per primer cop a Cambrils amb el concert de Ladies First
Es tracta d’un festival dirigit pel saxofonista Dani Nel·lo que ha programat el primer concert de l’edició 2025 aquest diumenge a les 19h a la Cripta de l’Ermita
Cambrils acollirà, per primer cop, una actuació del Festival Sax-O-Rama, sota la direcció artística de Dani Nel·lo, i que té el saxo con a gran protagonista de la programació. L’actuació que servirà per donar el tret de sortida al festival, anirà a càrrec de Ladies First i tindrà lloc aquest proper diumenge 19 de gener de 2025, a les 19 hores, a la Cripta de l’Ermita. Les entrades ja estan disponibles a través de Codetickets al preu anticipat de 12 euros i 8 pels socis de l’entitat organitzadora, Cambrils la mar de jazz.
Ladies First és una formació musical formada íntegrament per dones i integrada per Duska Miscevic (saxo alt), Núria Vitó (saxo tenor) i Eva Garín (saxo baríton). Aquest trio destaca per la seva passió compartida pel saxo i per la seva capacitat d’oferir concerts que esdevenen un viatge musical singular i entretingut. El projecte va néixer l’any 2010 amb l’objectiu de crear un repertori que reflectís els diferents orígens de les seves integrants. Amb una combinació de temes propis, estàndards de jazz, música tradicional de diverses parts del món i arranjaments exclusius, Ladies First ha aconseguit un segell particular que s’escoltarà a Cambrils per primer cop. A més, en aquesta actuació especial a Cambrils, Ladies First comptaran amb la col·laboració de la percussionista valenciana Mari Tere Valdés, qui acompanyarà el trio amb la marimba i el vibràfon. La seva expertesa en musicals, obres de teatre i bandes sonores de cinema aportarà una sonoritat original i enriquidora al concert.
El Festival Sax-O-Rama, conegut per posar en valor el saxo com a instrument essencial en diversos gèneres musicals, principalment el Rhythm blues, arriba a Cambrils que se suma altres subseus com Badalona, Banyoles, Terrassa, Tarragona, Olot, Viladecans i Barcelona.