Cultura

Dies de Llibres

'Rodari 2.0', un llibre de Jordi Folck per «treure punxa al talent»

L'escriptor reusenc va presentar el seu trenta-dosè llibre, un recull actualitzat de les tècniques creatives de Gianni Rodari

Per Andreu Dalmau

Jordi Folck va estar acompanyat durant la presentació pel regidor de Cultura, Jordi Barberà, i la seva editora
Jordi Folck va estar acompanyat durant la presentació pel regidor de Cultura, Jordi Barberà, i la seva editora | Andreu Dalmau

“Un llibre et pot canviar la vida?”. Jordi Folk va iniciar la presentació del seu darrer llibre , Rodari 2.0, amb aquesta pregunta tan suggerent. L'escriptor reusenc, que a la presentació al Centre Cultural va estar acompanyat per Jordi Barberà, regidor de Cultura, i la seva editora, Nuria Mañé; honra a Gianni Rodari amb un recull actualitzat, modernitzat i simplificat de les seves tècniques per millorar la creativitat i la imaginació, sobretot dels nens.

Folck va destacar durant tota la presentació la importància d'una correcta educació i el foment de la fantasia en els més petits per garantir-los-hi un gran futur. “Els hem d'educar en la sensibilitat, que en falta molta darrerament”, apuntava l'autor reusenc, amb una gran trajectòria també dins del món de l'ensenyança. Segons Folck, s'ha de permetre que els nens i nenes s'avorreixin i també que aprenguin jugant. L'objectiu de l'educació ha de ser, per l'escriptor, “treure punxa al talent”. La digitalització està robant gran part d'aquesta llibertat creativa i és per això que “ara més que mai hem d'honrar a Rodari”.

Gianni Rodari és un escriptor i pedagog italià nascut al 1920. És considerat un dels pares de la creativitat moderna. Responent a la pregunta de l'inici, Jordi Folck va explicar que, a ell, el llibre de Rodari Gramàtica de la fantasia, li va canviar la vida. “Abans d'aquest llibre no havia escrit res. Després, trenta-dos llibres publicats”, explicava al públic. En el seu darrer, ha volgut recuperar les tècniques inventades pel mateix Rodari, com El Binomi Fantàstic –consisteix en elaborar un conte a partir de dues paraules semànticament allunyades entre si–, perquè els nens obtinguin aquesta creativitat i potser algun dia puguin ser tan prolífics com ell.

Comenta aquest article