Vandellòs i Hospitalet de l'Infant

Residus

Es controlarà l'accés a l'àrea d’emergència del porta a porta de recollida de residus a Vandellòs

Per poder entrar a aquest espai situat a la deixalleria municipal, a partir del 29 d’abril els veïns i veïnes s’hauran d’identificar a través d’una app per a mòbils

Per Redacció

A l'entrada de l'àrea d'emergència de Vandellòs, situada a la deixalleria, s'ha col·locat un lector
A l'entrada de l'àrea d'emergència de Vandellòs, situada a la deixalleria, s'ha col·locat un lector | Cedida

L’Ajuntament de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant ha posat en marxa la segona fase d’implantació del sistema porta a porta de recollida de residus al nucli de Vandellòs. En aquest poble, ha activat, com a prova pilot, una app d’identificació dels usuaris i usuàries per permetre l’accés a l’àrea d’emergència, situada a la deixalleria municipal.

A partir del 29 d’abril, aquesta àrea d’emergència, on hi ha contenidors per a les diferents fraccions i on es poden dipositar els residus en casos excepcionals (per exemple, si una persona marxa de viatge o quan es produeix una generació de residus més alta de l’habitual), quedarà tancada i caldrà identificar-se per poder-hi entrar. Per fer-ho, els veïns i veïnes s’hauran de descarregar l’aplicació per a mòbils Civiwaste  i registrar-se amb el codi d’usuari del seu habitatge o comerç (el trobaran a la carta informativa enviada al seu domicili). Un cop fet el registre, podran apropar el telèfon mòbil al lector que s’ha col·locat a l’entrada de l’àrea d’emergència i accedir-hi, perquè la porta es desbloquejarà.

Aquesta app també farà possible el registre dels habitatges i comerços que participen en el sistema de recollida porta a porta a través dels xips ja instal·lats a les façanes. Els operaris de la recollida portaran un braçalet amb un lector de xips, i cada vegada que facin una recollida, aquesta quedarà registrada. Aquestes dades permetran al consistori fer estudis per aplicar futures bonificacions en les taxes de residus.

“Amb l’aplicació d’aquest sistema d’obertura de l’àrea d’emergència amb identificació de l’usuari mitjançant tecnologia NFC i Bluetooth i amb la càmera de vigilància que hi tenim instal·lada, volem evitar sobretot que gent de fora del municipi hi dipositi els seus residus, com està passant actualment. L’objectiu  principal és garantir-ne l’ús exclusiu per als residents”, segons ha explicat la regidora de Medi Ambient, Laura Olmo.

La identificació d’usuaris tant en l’àrea d’emergència com en el sistema porta a porta servirà també per recollir dades d’ús de l’àrea d’emergència i de participació en el sistema porta a porta i per registrar possibles incidències.

Perquè el veïnat de Vandellòs pugui adaptar-se al nou sistema d’obertura de l’àrea d’emergència, l’Ajuntament deixarà un temps de marge (fins al 29 d’abril), perquè la gent pugui anar-se descarregant l’app i fent proves. A partir del 29 d’abril, es tancarà l’àrea i només s’hi podrà accedir amb l’app. Els usuaris i usuàries poden adreçar-se a les oficines municipals d’atenció ciutadana per resoldre els seus dubtes i demanar ajuda per instal·lar-se l’aplicació.

Amb l’aplicació per a mòbils Civiwaste, els veïns i veïens de Vandellòs podran:

  • Obrir l’àrea d’emergència de manera àgil i còmoda
  • Consultar el registre d’aportacions del porta a porta del seu habitatge o comerç.
  • Notificar incidències tant de l’àrea d’emergència (la porta no s’obre, la porta no es tanca...) com del sistema porta a porta de recollida selectiva (brossa no recollida).

L’Ajuntament també té previst implantar aquest nou sistema d’identificació a les àrees d’emergència del sistema porta a porta dels altres nuclis de població d’interior (Masriudoms, Masboquera i la urbanització Vanessa Park) al llarg d’aquest any.

Comenta aquest article