Cultura

Música

L’espectacle afrobrasiler del Mirla Riomar Trio tanca el cicle de tardor a la Cripta

Un concert ple de ritme i alegria on també va haver-hi espai per moments pausats i reivindicatius

Per Andreu Dalmau

Mirla Riomar durant la seva actuació a la Cripta
Mirla Riomar durant la seva actuació a la Cripta | Andreu Dalmau

Un espectacle en majúscules va tancar, ahir el vespre, el cicle de concerts de tardor a la Cripta. Mirla Riomar i la seva melena de lleó van posar-se el públic a la butxaca des del primer moment gràcies als ritmes afrobrasilers d’una música tan alegre com reivindicativa que no va deixar ningú indiferent.

Mirla Riomar és una brasilera amb orígens africans criada a les faveles de Salvador de Bahia. La música la va salvar d’un destí més dur com el que pateixen milers de nois criats en aquests barris marginals del Brasil. “El poder de la música i la educació et pot canviar la vida”, reflexionava després de cantar una cançó que va escriure amb només dotze anys. Aquesta història de superació que l’ha portat fins a Catalunya —d’on és la seva parella i guitarrista sobre l’escenari, Marcel Vallès— i el contacte amb els seus ancestre són la vall per on flueix la seva música.

Una música plena de ritme i contagiosa de vida. La percussió —tocada per Crá Rosa i la mateixa Riomar— és el fil conductor d’un directe tant ballable que el públic amb prou feines es podia quedar quiet a la butaca. A més, la cantant va incitar a tothom a aixecar-se en diverses cançons i es va endur una sorpresa positiva, doncs algun espectador va resultar ser un ballarí de samba excel·lent.

Mirla Riomar estava acompanyada per Alan Sousa, percussió, i Marcel Vallès, guitarra (Foto: Andreu Dalmau)

 

Un música connectada amb la terra

El concert va ser esborronador, no només per l’alegria de les cançons més ballables, sinó també per ala melancolia que transmetien les balades més sensibles. Amb la seva música, Riomar homenatja la seva mare, però sobre tot als seus ancestres. Com ella mateixa diu, la  seva és una música connectada amb la terra i la natura. “Els meus avantpassats ballaven samba per escapar del patiment de l’esclavitud”, explicava, “és gràcies als nostres ancestres que estem aquí i per això els recordo amb cançons com Emorô”.

Riomar va tancar el concert amb una cançó brasilera molt coneguda per tothom que va acabar de convertir la Cripta en una festa. Grans i petits van gaudir del darrer tema amb total llibertat com havien gaudit la resta del concert dissimulant les ganes de ballar.

Aquest ha estat el darrer concert del cicle de tardor i hivern de la Cripta. La música tornarà a la sala cambrilenca el pròxim 18 de febrer de la mà de Vladioslav Bronevetzky i Mireia Pintó. Les entrades costen 10 euros i es poden adquirir a codetickets.com.

Comenta aquest article