Cultura

Música

Jaume Vilaseca protagonitza el darrer concert de l’any a la Cripta

El pianista barceloní presentava el seu homenatge a Yes envoltat d’una banda de joves músics

Per Andreu Dalmau

El músic barceloní i la seva banda presentaven 'Four Suites. The music of Yes 1971-1977'
El músic barceloní i la seva banda presentaven 'Four Suites. The music of Yes 1971-1977' | Andreu Dalmau

Concert de jazz per tancar l’any a la Cripta de l’Ermita. El pianista Jaume Vilaseca i la seva banda van ser els encarregats de clausurar el 2023 en el marc del cicle nadalenc de La Mar de Jazz. El músic barceloní presentava, juntament amb una joveníssima banda, el seu darrer treball: Four Suites. The music of Yes 1971-1977.

Aquest àlbum, integrat per quatre llargues peces, homenatja la banda britànica de rock progressiu Yes. Concretament, Jaume Vilaseca se centra en els anys 70, en els quals el grup va enlairar-se i va definir el seu estil propi. Ara, el pianista barceloní li dona un toc jazz als temes de Yes amb aquestes quatre suites.

I ho fa capitanejant un octet on l’acompanyen joves músics d’una nova formada de l’escena barcelonina que li aporten desacomplexament i una nova visió a aquesta música de Yes. Especialment remarcable la preciosa veu de Sergio de Boccio, un artista únic amb un registre dolç i tènue que va emocionar el públic de la Cripta. També es va endur forças aplaudiments la trompetista Estefane Santos que, tal com va admetre el mateix Jaume Vilaseca, el dia abans del concert encara no sabia que havia de tocar.

Sergio de Boccio i Jaume Vilaseca (Foto: Andreu Dalmau)

 

La va ajudar força el lideratge de Roger Mir des del saxo alt, ja que va marcar totes les entrades a una secció de vents completada per un saxo tenor i un trombó. On es va sentir més còmodes els músics, però, va ser en els seus respectius solos on tots —inclosos bateria i contrabaix que, fins aleshores, havien tingut un paper secundari— van demostrar el seu talent. “És un plaer treballar amb la joventut”, exclamaria Vilaseca al final del concert, “m’han ensenyat un munt de coses sobre Yes que ni jo coneixia”.

El concert es va obrir amb Close to the edge, on ja es va poder percebre l’esperit polifònic d’una música també amb vessant electrònic, ja que, Vilaseca, a més de tocar el piano, també se servia de dos teclats per aportar noves sonoritats. Aquesta va ser l’única suite que va es va tocar completa. Cada una dura més de 15 minuts íntegrament i, de les altres tres (The Remembering: Hight the memory, The Gates of Delirium i Aweken), només se’n van poder sentir fragments, tot i que, si algú es va quedar amb ganes de més, es va poder fer amb el disc al final del concert. La Cripta, plena a vessar, va acomiadar els músics amb una ovació dempeus.

El cicle nadalenc de La Mar de Jazz es tancarà el 7 de gener amb el concert del Fèlix Rossy Quintet a la Cripta de l’Ermita. Les entrades costen 10 euros i es poden adquirir a codetickets.com

Comenta aquest article