Informació general

Gastronomia

Compte enrere per conèixer el nou calendari gastronòmic

La regidora de Turisme confirma al ple que en els propers dies s'anunciaran les jornades amb l'objectiu de reforçar la capitalitat gastronòmica de la Costa Daurada

Per Cristina Sierra

Les Jornades de la Galera donaran el tret de sortida al calendari gastronòmic
Les Jornades de la Galera donaran el tret de sortida al calendari gastronòmic | Lluís Rovira i Barenys

Aquest mes de gener es donarà a conèixer el nou calendari gastronòmic que servirà per reforçar el títol de Cambrils com a capital gastronòmica de la Costa Daurada. Així ho va informar, en el darrer ple de l'any, la regidora de Turisme, Camí Mendoza, que va assegurar que en els propers dies s'anunciaran les propostes gastronòmiques per al 2024. "Hem fet diverses reunions amb la regidoria de Promoció Econòmica i amb l'Associació d'Empresaris d'Hostaleria de Cambrils per treballar el calendari", va dir.

L'expectació per veure si hi ha noves propostes del calendari és màxima després que, ara fa dos mesos, l'Associació d'Empresaris d'Hostaleria mostrés públicament el seu disgust pel funcionament de les jornades. La gran novetat d'enguany era el Mes de la Tonyina, un producte que il·lusionava els cuiners cambrilencs, però que finalment no es va tirar endavant. Aquest fet va provocar que membres de l'entitat lamentessin que l'Ajuntament no estava "treballant per la gastronomia cambrilenca".

Després d'aquestes declaracions, des de les regidories de Promoció Econòmica i Turisme es van iniciar els contactes amb els empresaris per mantenir trobades per intercanviar opinions i treballar una proposta potent per aquest 2024. "Evidentment, ens importa la gastronomia cambrilenca", va expressar la regidora Neus Cárdenas al ple que va tenir lloc a principis de novembre.

Canvis en el format

El calendari gastronòmic d'enguany es va presentar com una aposta estratègica per defendre el títol de capital gastronòmica de la Costa Daurada. Es van eliminar les Jornades Gastronòmiques dels Fideus Rossos i la Mar de Tapes i es van transformar les jornades en mesos. En total, hi havien sis campanyes: Galera, Carxofa, Romesco, Festival del Vi i la Gastronomia, Tonyina i l'Oli Nou.

També es va anunciar que es recuperava la Taula Sectorial de Gastronomia i la participació del municipi en esdeveniments internacionals de la mà de la distribuïdora Saborea. A més, hi havia la intenció que es tiressin endavant activitats paral·leles relacionades amb la promoció de ciutat i el turisme, però tampoc va ser una realitat.

Els empresaris demanaven que es tornés a fer la ruta de la tapa perquè creien que tenia molt bona acceptació i que, si no es podia fer per problemes amb el patrocinador, que es tirés endavant amb una altra empresa. També van comentar que havien estat treballant diferents concursos com el Concurs Nacional de la Galera o el Concurs Provincial de la Tapa i l'activitat Romesco Food & Drinks, unes propostes que podrien entrar en el nou calendari.

Comenta aquest article