Societat

Ensenyament

Els alumnes de l'escola Guillem Fortuny participen a la 9a edició del Tastet de Ciències

Aquest any el centre cambrilenc hi ha participat amb cinc propostes realitzades per alumnes d’I5, 1r, 4t, 5è i 6è

Per Redacció

Les nenes i nens de primer van fer pensar als assistents com equilibrar unes balances molt especials
Les nenes i nens de primer van fer pensar als assistents com equilibrar unes balances molt especials | Cedida

L’escola Guillem Fortuny ha tornat a participar, aquest passat dissabte a la 9a edició del Tastet de Ciències que organitza el Centre de Recursos Pedagògics del Baix Camp a Reus. Aquest any el centre cambrilenc hi ha participat amb cinc propostes realitzades per alumnes d’I5, 1r, 4t, 5è i 6è. Aquesta és la primera vegada que el centre ha incorporat alumnes d’I5.

Les nenes i nens de primer van fer pensar als assistents com equilibrar unes balances molt especials. Els alumnes de 4t van ser els encarregats de la robòtica. La seva era una proposta per treballar de manera cooperativa en la que s’havia de construir i programar robots per aconseguir un determinat objectiu. Els alumnes de 5è van fer gaudir els assistents amb el tangram de 5 peces amb el que havien de construir diferents figures poligonals, a més a més portaven un tangram gegant de fusta i a cada participant se l’obsequiava amb un tangram petit amb el qual podien construir més de 10 polígons diferents. Les nenes i els nens de sisè presentaven “experimenting” un conjunt d’experiments atractius i originals sobre densitat de líquids i flotabilitat.

Participar en aquesta fira és un aprenentatge total per als alumnes ja que abans han hagut de preparar les activitats i practicar-les per ser uns experts en allò que explicaran el dia de la fira. Durant la fira els alumnes són els veritables protagonistes ja que comparteixen els seus coneixements de ciència, robòtica i matemàtiques. Els alumnes cambrilencs van deixar bocabadats a tothom que es va atansar a l'estand i van rebre el reconeixement de tots els assistents.

Comenta aquest article