Informació general

Mobilitat

La nova Rambla de Jaume I s'inaugurarà amb una prova pilot de circulació

Durant unes setmanes, els vehicles podran circular per la via fins a les 17 hores, una restricció que no afectarà els veïns que tenen els seus pàrquings al llarg de l'avinguda

Per Cristina Sierra

Ambient a la Rambla de Jaume I, aquest passat dissabte al matí
Ambient a la Rambla de Jaume I, aquest passat dissabte al matí | Lluís Rovira i Barenys

Queden pocs dies perquè la remodelada Rambla de Jaume I s’obri al trànsit. Els cotxes i motos podran tornar a circular per l’avinguda després de 14 mesos d’obres, això sí, amb una sèrie de restriccions que estaran operatives durant unes setmanes amb l’objectiu de decidir quin pla de mobilitat s’ha d’establir en un dels eixos comercials més importants de Cambrils.

El regidor de Seguretat Ciutadana, David Chatelain, ha explicat a revistacambrils.cat com seran aquestes primeres setmanes de funcionament de la Rambla. En el moment que ja s’hi pugui circular, els vehicles -excepte autobusos i camions de més de 3.500kg- hi podran accedir amb normalitat, amb un carril d’anada i un altre de tornada, fins a les 17 hores. A partir d’aquesta hora i fins a la 1 de la matinada, els vianants tindran prioritat i podran passejar per la calçada, una imatge que ja és habitual des que l’empresa encarregada de les obres formigonés el tram central. 

Aquesta informació facilitada per Chatelain contradiu la que hi ha posada a les senyals que s’han instal·lat recentment. El regidor assegura que aquests cartells no són correctes ja que es van encarregar quan es va iniciar l’obra i encara no s’havia decidit com aniria la circulació. "Volem fer aquesta prova pilot per veure com funciona la Rambla. L’obrirem de mica en mica i quan acabem la prova analitzarem com ha de ser la mobilitat", assegura.

Control amb càmeres lectores de matrícules

Aquesta mesura no afectarà els veïns que tenen els seus pàrquings al llarg de la Rambla. S’ubicaran unes pilones tant a l’entrada com a la sortida de la via i s’activaran mitjançant les càmeres lectores de matrícules. "És un sistema molt més pràctic que no ens suposarà cap tipus de problema i és molt més fiable", diu Chatelain, que exposa que també s’havia estudiat la possibilitat de que aquestes pilones funcionessin per comandament a distància o a través d’una aplicació mòbil. Cal dir que, durant la prova pilot, les pilones no estaran operatives i l'accés es podria limitar amb tanques.

Una altra novetat és que pels carrers transversals (Juan Sebastián Elcano, Roger de Flor, Sant Pere) no es podrà accedir a la Rambla com es podia fer fins l’any passat. A partir d’ara, només seran trams de sortida. 

Nova zona vermella

Una altra novetat és la zona vermella que s’ubicarà al carrer de Pau Casals. L’objectiu d’aquestes places regulades -n’hi haurà unes 25 repartides entre la part inicial i la part de les peixateries- és que els veïns puguin utilitzar-la per deixar la compra o bé per recollir a algú. "Volem tenir aquest detall de que la gent es pugui aturar davant de casa sense cometre una infracció. També hi podran aparcar aquelles persones que volen fer una compra ràpida. Seran 20 minuts gratuïts", explica el regidor. L’unica condició d’aquesta zona és que s’ha de respectar el temps establert, ja que sinó es sancionarà al conductor. Aquest sistema també funcionarà per videovigilància.

Bateria de contenidors

El regidor també comunica que finalment s’ha decidit instal·lar una bateria de contenidors a la Rambla de Jaume I, al tram que toca a la plaça d’Aragó. En les darreres setmanes els veïns s’han queixat de que no s’havien col·locat brosses a l’avinguda, una demanda que ha fet reaccionar al govern. "No estava previst però hem de posar aquests contenidors perquè no pot ser que els cambrilencs no tinguin a prop una brossa", apunta.

Senyal provisional instal·lada a un dels extrems de la remodelació de la Rambla amb informació incorrecte (Foto: Lluís Rovira i Barenys)

 

L’Apunt

Dotació econòmica per arreglar Pau Casals

Un cop acabada la remodelació de la Rambla, l’equip de govern té la voluntat de millorar el carrer de Pau Casals, un tram que s’ha vist molt afectat per aquesta obra. Cal recordar que la via va assumir al febrer de 2022 bona part de la circulació un cop es va tancar l’accés de vehicles a la Rambla. Durant més d’un any, han circulat tot tipus de vehicles, un fet que ha perjudicat l’asfalt, amb més d’un forat que posa en perill les rodes. Chatelain afirma que es vol dotar una partida econòmica per transformar tot el tram. "És necessari, volem arreglar tot l’entorn per tenir un carrer més digne", diu el regidor.

Comenta aquest article