Societat

Ensenyament

L'institut Ramon Berenguer IV celebra una nova edició de la «Lliga de debat»

Tretze equips de tercer i quart d’ESO i de primer i segon de batxillerat han debatut a l’entorn de la premissa "Cal regular les xarxes socials per combatre la desinformació?"

Per Redacció

Foto conjunta de tots els grups d'alumnes participants a la Lliga de Debat
Foto conjunta de tots els grups d'alumnes participants a la Lliga de Debat | Cedida

Tretze equips de tercer i quart d’ESO i de primer i segon de batxillerat han debatut a l’entorn de la premissa "Cal regular les xarxes socials per combatre la desinformació?". L’alumnat de 3r i 4t d’ESO i batxillerat s’ha reunit durant dues jornades consecutives per debatre a l’entorn d’aquesta pregunta. Així, la sala d’actes del Casal de la Gent Gran ha acollit una nova edició —que es duu a terme d’ençà de 2019— de la «Lliga de debat», una acció de centre que s’emmiralla en la proposta de la Xarxa Vives d’Universitats. El debat, entès com la discussió ordenada, argumentada i serena, ha estat la base d’un concurs de temàtica fonamental en l’educació del jovent.

Els equips guanyadors d’enguany han estat el de 4t d’ESO D —format per Lara Souza, Thais Gómez, Luna Martín i Andrea Abreu— i de 2n de batxillerat B —format per Aina Velarde, Alicia Velasco, Judit Torné, Nizar Klein i Pol Ruiz—, en les categories respectives. A més, el jurat ha premiat el paper destacat com a millors oradors d’ambdues fases: Joel López de 3r d’ESO B, i Aina Velarde, de 2n de batxillerat.

Treballar l'oratòria

La proposta de l’institut se centra en treballar l’oratòria de l’alumnat de secundària i de batxillerat. Amb aquest objectiu, els participants han preparat l’argumentari i han après a comunicar-lo de manera eficaç a partir del treball multidisciplinari en diferents matèries. No es tracta únicament, per tant, d’un argumentari sòlid, sinó que demana també d’una bona posada en escena, això és, un control del llenguatge no verbal. De cada classe s’ha escollit un equip que ha representat el grup. Malgrat la dificultat de la prova, que exigeix la preparació dels posicionaments a favor i en contra, l’alumnat ha mostrat un bon nivell i ha tingut l’ocasió de treballar les habilitats comunicatives en situacions reals.

A dalt, diferents imatges de les sessions de debat i, a sota, l'equip guanyador (fotos: Cedides)

 

Comenta aquest article