Informació general

Tramvia

La Generalitat adjudica el projecte constructiu del tramvia del Camp de Tarragona entre Cambrils i Vila-seca (ACTUALITZACIÓ)

El document, amb un termini de redacció de 15 mesos, definirà les actuacions necessàries per a la implantació del primer tram del tramvia, als municipis de Cambrils, Salou i Vila-seca

Per Redacció

Recreació feta per la pròpia Generalitat fa 7 anys, del pas del tramvia sobre el pont de la riera d'Alforja
Recreació feta per la pròpia Generalitat fa 7 anys, del pas del tramvia sobre el pont de la riera d'Alforja | Cedida

El Departament de Territori, a través de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), ha adjudicat el projecte constructiu del primer tram del tramvia del Camp de Tarragona, entre Cambrils i Vila-seca. El document definirà les actuacions necessàries per a la implantació d'un sistema de tramvia, de 14,60 quilòmetres de longitud, als municipis de Cambrils, Salou i Vila-seca, a partir dels estudis informatiu i d'impacte ambiental aprovats pel Departament. L'estudi informatiu d'aquest tram haurà de tenir en compte un seguit de prescripcions com són les d'adoptar l'ample de via estàndard europeu així com estudiar i determinar la tipologia del sistema de tracció, amb l'objectiu de no disposar línia aèria de contacte en els àmbits densament poblats. També incideix en el fet de que haurà de garantir una adequada integració territorial i paisatgística.

Inversió de 150 milions d'euros

D'acord amb les ofertes presentades, l'adjudicació del projecte constructiu s'ha realitzat a l'empresa Ayesa Ingeniería y Arquitectura, amb un termini de redacció de 15 mesos i un pressupost d'1,6 milions d'euros (amb IVA).La inversió prevista per a la implantació del tramvia entre Cambrils i Vila-seca, que inclou també un centre de control-cotxeres i material mòbil, és d'uns 150 milions.

L'estació de Vilafortuny

 L'estudi també haurà de determinar la ubicació de l'estació de Vilafortuny amb l'argument de "donar la millor cobertura territorial a la demanda servida i analitzar l'adequació del traçat tramviari per garantir la implantació futura de noves estacions on la demanda derivada de desenvolupaments urbans futurs i la funcionalitat del sistema tramviari ho justifiquin."

L’Apunt

Ample europeu i possibilitats de gestió

Per al tramvia del Camp de Tarragona, s'ha optat per un traçat independent de la xarxa ferroviària d'Adif en servei, com ha avalat també la Declaració d'Impacte Ambiental, fet que permet adoptar l'ample estàndard europeu i ofereix més possibilitats a Ferrocarrils a l'hora d'adquirir el material mòbil i gestionar el servei. Durant la redacció del projecte constructiu, s'analitzarà el sistema de captació d'energia. En paral·lel, s'està redactant l'estudi informatiu de la resta de la xarxa tramviària, que inclou la connexió entre Reus i Tarragona i els ramals de penetracions urbanes, així com la connexió entre Vila-seca i Tarragona.

Comenta aquest article