Informació general

Territori

Cambrils i Mont-roig del Camp intensificaran la col·laboració en projectes i infraestructures compartides

Els alcaldes de les dues poblacions han tractat diversos temes com el futur del tram alliberat de la via fèrria o l’adequació de la N-340 per a usos urbans

Per Redacció

Imatge de la trobada entre els representants del govern municipal de Cambrils i el de Mont-roig del Camp
Imatge de la trobada entre els representants del govern municipal de Cambrils i el de Mont-roig del Camp | Cedida

Els alcaldes de Cambrils, Oliver Klein, i de Mont-roig del Camp, Fran Morancho, s'han reunit aquest dimarts al consistori cambrilenc, amb l'objectiu de posar en comú alguns projectes estratègics per als dos municipis que suposaran, en els propers anys, intensificar la comunicació i la cohesió entre ambdues poblacions. Es tracta de projectes lligats a infraestructures que connecten físicament els dos municipis, com el desmantellament de la via de tren, la urbanització de l'N-340 i la connexió de Cambrils i Mont-roig del Camp per la senda litoral.

A la trobada, la primera oficial entre els alcaldes de les dues poblacions veïnes des de la presa de possessió de Klein, hi han assistit també els regidors de Serveis Generals i Medi Ambient, Josep M Vallès, el d’Urbanisme, Enric Daza i la responsable d’Educació, Igualtat i Ocupació, Íngrid Duch, a més de la regidora d'Impuls Econòmic i Turisme de l'Ajuntament de Mont-roig del Camp, Yolanda Pérez. A banda de tractar sobre les infraestructures que connecten els dos municipis, s'han posat sobre la taula altres qüestions comunes com els serveis a les platges i la resiliència del litoral, la xarxa de camins interiors i el sector de l'agricultura, l'afectació del Pla Director Urbanístic de revisió de sòls no sostenibles o les opcions a concórrer als fons europeus Next Generation.

Projecte de via verda entre Cambrils i Mont-roig

Pel que fa al desmantellament de la via fèrria per l'entrada en funcionament del Corredor del Mediterrani, ambdós governs s'han emplaçat a treballar conjuntament el projecte de via verda que connectarà Cambrils des del punt de l'antiga estació, Mont-roig del Camp passant pel nucli urbà de Miami Platja, i L'Hospitalet de l'Infant. Segons han explicat els dos alcaldes, existeix una gran oportunitat de promoció turística i de connectivitat a través d'aquesta nova infraestructura que portarà a terme el govern de l'Estat, però que atendrà a les necessitats i demandes dels municipis afectats.

Reconversió i manteniment del'N-340

Klein i Morancho també s'han emplaçat a posar en comú el projecte de reconversió i manteniment de l'N-340, l'altra gran infraestructura de connexió entre Cambrils i Mont-roig del Camp. En aquest sentit, l'Ajuntament de Mont-roig del Camp està treballant en el projecte de reconversió de la carretera abans de sol·licitar la titularitat de la via, que haurà d'esdevenir urbana i connectarà amb el tram ja recepcionat de Cambrils.

Senda litoral de connecti ambdós municipis

Finament, pel que fa a la línia de costa, els representants dels dos ajuntaments també han expressat que la futura senda del litoral suposa també una excel·lent oportunitat de connexió i acostament, i han assegurat que treballaran conjuntament per permetre la vialitat ininterrompuda entre les platges de Cambrils i les de Mont-roig del Camp a través d'un futur pont sobre la riera de Riudecanyes.

Comenta aquest article