Transport
Els treballs del futur tren-tramvia del Camp de Tarragona començaran el 2023
La primera fase, amb un cost aproximat de 150 milions d'euros, unirà Cambrils i Vila-seca i posteriorment s'enllaçarà amb Tarragona i Reus
Els treballs per posar en marxa el nou tren-tramvia del Camp de Tarragona començaran l'any vinent. La primera fase tindrà un cost estimat de 150 milions d'euros i unirà Cambrils i Vila-seca. Més endavant, Vila-seca connectarà amb Tarragona i Reus amb un traçat nou que s'haurà de definir en els propers mesos però que no utilitzarà la línia ferroviària actual d'Adif.
Aquestes són les primeres informacions que han transcendit de la reunió de treball que ha tingut lloc aquest matí en relació al projecte del tren tramvia del Camp de Tarragona. Aquesta trobada, presidida pel secretari general del Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, Ricard Font, ha comptat amb la participació de diferents representants del territori. Hi han estat presents l'alcalde de Cambrils, Oliver Klein; l'alcalde de Vila-seca, Pere Segura; l'alcalde de Salou, Pere Granados; l'alcalde de Tarragona, Pau Ricomà; l'alcalde de Reus, Carles Pellicer i l'alcalde de la Canonja, Roc Muñoz, així com la presidenta de la Diputació de Tarragona, Noemí Llauradó.
Per part del Departament, també hi han pres part el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, i la presidenta de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Marta Subirà.
Al·legacions presentades per l'Ajuntament de Cambrils
El febrer de 2021 es presentava l'estudi informatiu i l’estudi d’impacte ambiental del nou tren-tramvia del Camp de Tarragona de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya en el tram Cambrils-Vila-seca i la connexió amb la xarxa d’Adif i, el març de 2021, el Departament de Territori i Sostenibilitat ampliava el termini d'informació pública de l’estudi informatiu
El maig de 2021, l'Ajuntament de Cambrils presentava al·legacions a l'estudi informatiu. En primer lloc, l'Ajuntament va demanar l'ampliació de l'àrea d'actuació al·legant la necessitat d'adequar la xarxa tramviària a la trama urbana. A més, es va sol·licitar incloure en la primera fase l'àmbit de la riera d'Alforja, desmantellar el pont de la riera i restablir la cota natural del passeig Joan Baptista de La Salle, actualment deprimit en el seu pas per sota del viaducte.
L'Ajuntament també va sol·licitar l'ampliació dels taulers dels ponts del barranc del Regueral i la riera de Maspujols per donar continuïtat, als passejos i recorreguts en bici, i defensa que cal mantenir la continuïtat a l'Avinguda Joan XXII fins a la rotonda del vial de Cavet, així com el Camí del Corralet i l'avinguda Mas Clariana. A més, també es va demanar la creació de la nova estació del Camí del Corralet per millorar la connectivitat dels barris de llevant i proposa canvis de nom de tres de les estacions incloses al projecte. Finalment, es va reclamar una bona connexió entre el barri de Vilafortuny i el nucli urbà de Cambrils.
La primera fase del tren-tramvia
L'estudi de la primera fase proposa la implantació del tren-tramvia entre Cambrils, Salou i Vila-Seca, i l'arribada a Tarragona i Reus per la xarxa d'Adif actual. D'aquesta manera es restitueix el mode tren-tram sobre el corredor ferroviari actual en desús entre Cambrils i Salou, es dona accés al sistema a la població de Vila-Seca i es fa possible l'arribada a Tarragona i a Reus.