Informació general

Consum

L'Oficina Comarcal del Consum del Consell Comarcal i l'Agència Catalana de Consum difonen recomanacions per a unes compres de Nadal responsables

Es recomana planificar les compres; ajustar-se al pressupost particular; comparar els preus; conèixer les condicions de devolució; fomentar el comerç de proximitat i conservar les factures

Per Redacció

Cartell de les recomanacions de l'Oficina Comarcal del Consum del Consell Comarcal i l'Agència Catalana de Consum
Cartell de les recomanacions de l'Oficina Comarcal del Consum del Consell Comarcal i l'Agència Catalana de Consum | Cedida

L'Oficina Comarcal del Consum del Consell Comarcal del Baix Camp i l'Agència Catalana de Consum han difós una sèrie de recomanacions per a unes compres de Nadal responsables. En primer lloc, recomanen planificar les compres: fer una llista dels productes necessaris i que s'ajustin al pressupost particular; comparar els preus i la qualitat dels productes i serveis; comprar amb antelació per trobar millors preus i controlar la despesa amb la targeta de crèdit i les compres finançades per evitar el sobreendeutament. Pel que fa a canvis i devolucions de productes, recomanen que el comprador s'informi de les seves condicions ja que els establiments no estan obligats a acceptar-los –són una deferència comercial– excepte que el producte no estigui en bon estat.

Afavorir un consum responsable

Per afavorir un consum responsable i tenir cura de l'entorn, des de l'Oficina Comarcal del Consum del Consell Comarcal del Baix Camp i l'Agència Catalana de Consum recomanen afavorir el consum de proximitat per consumir amb més garanties de seguretat i qualitat i també reduir els costos energètics de transport. Si es compra un arbre de Nadal caldrà buscar l'etiqueta que garanteixi l'origen i la sostenibilitat de la plantació de la qual procedeix; mentre que les joguines fetes amb materials renovables (fusta, cartró) tenen, usualment, un impacte ambiental més baix. També es recomana el reciclatge dels joguets que ja no es facin servir, així com els embolcalls de les compres, l'avet de Nadal, les piles o bé utilitzar-ne de recarregables.

Conservar les factures en cas de reclamació

Finalment, dins d'aquest seguit d'indicacions, es recomana conservar les factures o tiquets de compra fins al final de la garantia, perquè serien necessaris en cas d'haver de reclamar. Pel que fa als catàlegs i les ofertes comercials –fins que s'hagi revisat la compra– són vinculants i es pot exigir el seu compliment. En cas de disconformitat amb el producte, caldrà demanar el full oficial de reclamació a l’empresa o contactar-hi per un mitjà que en deixi constància (formulari web, telèfon amb número d’incidència, etc.). Si en el termini de 30 dies no s'ha obtingut resposta, o bé la resposta no és satisfactòria, es podrà contactar amb el servei públic de consum que correspongui segons el municipi.

Comenta aquest article