Informació general

Debat

L'institut Ramon Berenguer IV celebra una nova edició de la lliga de debat

Onze equips de tercer i quart d’ESO i de primer i segon de Batxillerat han debatut a l’entorn de la premissa "Cal posar límits a la ciència?"

Per Redacció

Foto del grup guanyador en Batxillerat
Foto del grup guanyador en Batxillerat | Cedida

L'institut Ramon Berenguer IV ha celebrat una nova edició de la lliga de debat. Onze equips de tercer i quart d’ESO i de primer i segon de Batxillerat han debatut a l’entorn de la premissa "Cal posar límits a la ciència?". Emmarcada en la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat organitzada per la Xarxa Vives —i compartint-ne la pregunta—, el centre ha celebrat una nova edició del concurs intern, que es duu a terme des de l’any 2019. El debat, entès com la discussió ordenada, argumentada i serena, ha estat la base d’un concurs de temàtica fonamental en l’educació del jovent.

Els equips guanyadors d’enguany han estat el de 3r d’ESO D —format per Ana Fernández, Lara Souza, Thais Gómez i Luna Martín— i de 1r de batxillerat B —format per Aina Velarde, Alicia Velasco, Judit Torné, Nizar Klein i Pol Ruiz—, en les categories respectives. A més, el jurat ha premiat el paper destacat com a millors oradors d’ambdues fases: Natán López de 4t d’ESO D, i Emmanuele Peyroulet, de 2n de batxillerat.

La proposta de l’institut se centra en treballar l’oratòria de l’alumnat de secundària i de batxillerat. Amb aquest objectiu, els participants han preparat l’argumentari i han après a comunicar-lo de manera eficaç a partir del treball multidisciplinari en diferents matèries. No es tracta únicament, per tant, d’un argumentari sòlid, sinó que demana també d’una bona posada en escena, això és, un control del llenguatge no verbal. De cada classe s’ha escollit un equip que ha representat el grup en les jornades celebrades el dies 25 de novembre i 9 de desembre al Casal Municipal de la Gent Gran. Malgrat la dificultat de la prova, que exigeix la preparació dels posicionaments a favor i en contra, l’alumnat ha mostrat un bon nivell i ha tingut l’ocasió de treballar les habilitats comunicatives en situacions reals.

A dalt, la foto del grup guanyador en ESO; al mig, els dos millors oradors del debat i, a sota, un moment de la taula de debat

 

Comenta aquest article