Informació general

Transport ferroviari

El tren «low cost» Ouigo es queda un any més a Tarragona on estima un potencial de fins a 100.000 usuaris

En quatre mesos de prova del servei, iniciat el 27 maig, s'han registrat 35.000 viatgers i un impacte econòmic de 3 milions d'euros

Per ACN

Passatgers sortint del comboi d'un tren de la companyia Ouigo, a l'estació del Camp de Tarragona
Passatgers sortint del comboi d'un tren de la companyia Ouigo, a l'estació del Camp de Tarragona | ACN (Núria Torres)

Ouigo, el tren francès a baix cost que va iniciar la liberalització del transport ferroviari a l'estat espanyol, ha anunciat que es quedarà un any més fent parada al Camp de Tarragona, en el trajecte d'alta velocitat Madrid-Barcelona. La companyia fa un balanç molt positiu dels quatre mesos de prova d'aquest estiu a Tarragona, en els que ha tingut més de 35.000 passatgers, que es tradueixen en un impacte econòmic a la zona de 3 milions d'euros. A partir del 12 de desembre Ouigo tornarà a oferir trens diàriament -amb una parada en cada sentit- a l'estació del Camp de Tarragona, entre la Secuita i Perafort. Per al 2022 preveu un potencial de fins a 100.000 usuaris i un impacte de 12 milions d'euros.

"Reafirmem la nostra aposta ferma per Tarragona, de contribuir al creixement econòmic de la regió de Tarragona, Catalunya i Espanya", va afirmar la directora general d'Ouigo, Hélène Valenzuela, en la roda de premsa celebrada ahir a Tarragona, on es va fer balanç del tren a baix cost en aquests quatre mesos d'estiu al territori, acompanyada del director comercial i de màrqueting, Federico Pareja. La companyia diu que ho tenien clar des del principi. Partien de la base que, en un radi de 30 quilòmetres de l'estació de l'AVE de Camp de Tarragona, s'hi concentra una població de 400.000 habitants.

Ouigo deixarà de prestar servei el 3 d'octubre, però es reprendrà el 12 de desembre

Ouigo deixa de prestar servei aquest diumenge 3 d'octubre per reprendre'l de cara al 12 de desembre i durant tot el 2022, en el qual oferirà una parada diària a Camp en cada sentit -de Barcelona a Madrid, a les 14:09h; i de Madrid a Barcelona, a les 16:18h. A l'estiu es reforçarà el servei, amb una parada extra per sentit en caps de setmana. Ouigo ofereix cinc freqüències d'anada i cinc de tornada per viatjar entre Madrid i Barcelona. Tot i que la parada de Camp no es trobava dins del paquet oficial de reserva, Ouigo aspirava a mantenir-la. Va sol·licitar-ho a Adif, que just aquest dimecres li va autoritzar.

Adif també reafirma l'"èxit" de la ferroviària francesa. Segons les seves dades, el nombre de passatgers en aquest eix entre Barcelona i Madrid ha superat enguany les xifres de 2019. Durant els primers mesos d'operació, Ouigo ha transportat més de 700.000 persones, amb una ocupació mitjana de més del 95%. La directora general ha avançat que volen arribar a més punts de l'Estat, implantar trens dobles -que permetran duplicar la capacitat fins als 1019 seients- i iniciar les operacions e Madrid a València. "Cal millorar les comunicacions, aquí a Tarragona hi ha un gran potencial", ha conclòs la directora general.

Comenta aquest article