Informació general

Instal·lacions

Es compleixen 20 anys de l'obertura de l'aparcament subterrani del Port

L'aparcament –gestionat per l'empresa concessionària Saba– obria portes l'1 de juliol de 2001, després de mesos d'obres, i el dia 10 d'aquell mateix mes tenia lloc l'acte d'inauguració oficial a càrrec de les autoritats de l'època

Per Redacció

Aspecte que presentava el recent estrenat aparcament subterrani del Port, el juliol de 2001
Aspecte que presentava el recent estrenat aparcament subterrani del Port, el juliol de 2001 | Lluís Rovira i Barenys

Aquest mes de juliol es compleixen 20 anys de la inauguració del pàrquing subterrani del Port. Concretament, l'aparcament obria portes el diumenge 1 de juliol de 2001, després d'uns quants mesos d'enrenou i d'obres a la façana marítima cambrilenca. Aquells primers dies d'obertura, l'empresa concessionària Saba, va oferir la possibilitat d'aparcar-hi gratuïtament en un espai que disposa de 7.000 metres quadrats i 301 places d'aparcament. Les obres de construcció de l'aparcament soterrat s'havien iniciat el mes d'octubre de 2020 i es van allargar fins el juliol de 2021. Uns dies després de la de l'obertura del nou aparcament, concretament el 6 de juliol, es restablia la circulació a la façana portuària.

El 10 de juliol se celebrava l'acte oficial d'inauguració al qual hi va acudir l'aleshores conseller d'Obres Públiques i Política Territorial de la Generalitat de Catalunya –Pere Macias–, l'aleshores alcalde de Cambrils –Joan Serra–, el conseller delegat i el director general de Saba –Salvador Alemany i Joan Font, respectivament– i la gerent de Ports de la Generalitat, Dolors Rodríguez.

Aspecte de "provisionalitat" de la façana marítima, l'estiu de 2001

Les obres de construcció de l'aparcament soterrat van comportar, també, un seguit de treballs complementaris. Va caldre l'ampliació del moll de Ribera, el desviament de les conduccions d'aigües residuals i pluvials i pavimentació i condicionament de la superfícies. A més, aquell estiu de 2001, la façana portuària de Cambrils va presentar un aspecte de "provisionalitat" ja que estava previst que les obres de remodelació en la seva primera fase s'iniciessin al mes d'octubre, des de la placeta de Marcel·lí Domingo fins al Club Nàutic. En el seu moment, des de Ports de la Generalitat es va explicar que les obres de la primera fase costarien 250 milions de pessetes. L'estiu de 2002 les obres es van tornar a aturar i es van tornar a reprendre l'octubre d'aquell any per fer l'alineació de la segona fase de la façana portuària. Aleshores, es plantejava una possible segona fase de l'aparcament subterrani que, finalment, no es va tirar endavant.

Amb la posada en marxa de l'aparcament soterrat al Port de Cambrils, el juliol de 2001, el Grup Saba estrenava la seva presència a la demarcació de Tarragona. Aleshores, amb la nova instal·lació, la companyia passava a gestionar un total de 102 nuclis d'aparcament.

A dalt, imatge del recent estrenat aparcament subterrani, el juliol de 2001; a sota, l'acte inaugural amb les autoritats polítiques (fotos: Lluís Rovira i Barenys)

 

Comenta aquest article