Informació general

Urbanisme

El govern municipal presenta les tres grans propostes estratègiques d'aquest mandat en matèria d'urbanisme

En un acte presencial celebrat al Casal Municipal de la Gent Gran, es va presentar la remodelació de la Rambla Jaume I, la construcció de l'avinguda de l'Esport i la redefinició de l'antic traçat ferroviari

Per Lluís Rovira i Barenys

Elregidor d'Urbanisme, Enric Daza, i l'alcaldessa, Camí Mendoza, ahir, a la presentació dels projectes urbanístics
Elregidor d'Urbanisme, Enric Daza, i l'alcaldessa, Camí Mendoza, ahir, a la presentació dels projectes urbanístics | Lluís Rovira i Barenys

Just a la meitat del mandat municipal 2019 - 2023, el govern municipal va escenificar, ahir, a la sala d'actes del Casal Municipal de la Gent Gran la presentació de tres projectes que va batejar com a claus per a la "transformació urbanística del municipi". Els tres projectes són la remodelació de la Rambla de Jaume I i carrers del voltant, la construcció de la nova avinguda de l'Esport i la reconversió de l'antiga via fèrria i la seva transformació en un eix cívic. Els dos primers projectes van ser presentats per l'arquitecte municipal Víctor Pujol i el darrer projecte, per l'arquitecta municipal Elena Pijoan, que tal i com es va explicar, ha estat l'Ajuntament qui s'ha fet càrrec d'aquests projectes. Abans de la presentació tècnica dels tres projectes, van intervenir l'alcaldessa, Camí Mendoza, i el regidor d'Urbanisme, Enric Daza. L'alcaldessa va destacar l'aposta del govern "per la millora de l'espai públic, el medi ambient, la mobilitat i el transport sostenible, treballant amb una visió de futur a curt, mig i llarg termini". El regidor d'Urbanisme, per la seva part, va posar en valor el compromís del govern per trobar solucions als grans reptes de la ciutat".

Rambla Jaume I, plataforma única i reducció progressiva de la circulació

Víctor Pujol va presentar els dos grans projectes que el govern municipal té en ment enllestir abans d'acabar aquest mandat. La transformació de la Rambla de Jaume I des de la plaça de la Constitució fins el carrer de les Drassanes en una plataforma única en la que hi haurà una filera d'espai verd. La previsió és reduir la circulació d'aquesta zona en un procés progressiu. L'aparcament a la Rambla també es reduirà a una filera de vehicles i es va parlar que, per contra, que aquesta pèrdua de llocs d'aparcament es podrien compensar en posar aparcaments en bateria al passeig la Salle en el tram que va des del pàrquing d'Horta de Santa Maria fins la rotonda de l'Ateneu i que continuarien aquests aparcaments en bateria cap el carrer que connecta amb el passeig d'Horta de Santa Maria. Les obres a la Rambla està previst que comencin passat aquest estiu.

Avinguda de l'Esport, pont sobre el barranc de la Verge del Camí i rotonda a la carretera de Montbrió

Pel que fa a l'avinguda de l'Esport, serà la nova entrada nord a Cambrils i una connexió amb l'estació del tren. Aquesta via serà de doble calçada i amb carril bici. Aquest projecte consta de tres subprojectes, l'un és la rotonda que s'haurà de construir a la carretera de Montbrió, l'altre és el pont que s'haurà de fer sobre el barranc de la Verge del Camí i l'altra és el vial que discorrerà a tocar de les instal·lacions esportives municipals fins enllaçar amb l'avinguda de Charles Darwin. Les obres de l'avinguda de l'Esport està previst que comencin el proper mes de gener.

Antiga via del tren, eix cívic i eliminació dels ponts

Finalment, Elena Pijoan va explicar a grans trets quina és la proposta municipal per aquest nou eix cívic en el tram que va des de la riera d'Alforja fins a tocar del terme de Salou. L'altra part de traçat ferroviari queda per a un altre dia, va dir l'arquitecta. El projecte presentat ahir ha estat realitzat per l'equip de Batlle i Roig en col·laboració amb els serveis tècnics municipals que contempla la supressió dels ponts que hi ha actualment i la ubicació  i integració de zones verdes properes. L'arquitecta va descriure els diferents punts d'encreuament d'aquest eix per on hi anirà el futur tren-tramvia, amb els carrers de la trama urbana municipal. Els punts d'encreuament són el passeig de Francesc Macià, on hi anirà una estació del tren-tramvia; el Molí d'Avall, el camí de Sant Joan, l'avinguda de Joan XXIII, el camí del Corralet, l'avinguda de Vilafortuny, el carrer d'Estrasburg i l'avinguda de Mas Clariana. Elena Pijoan va explicar que l'Ajuntament ha demanat en les al·legacions presentades al projecte, que el tren-tramvia discorri sobre plataforma única. Aquest projecte es presenta com una realització a mig termini a l'espera que la Generalitat vagi fent els passos per a definir el tren-tramvia del Camp de Tarragona.

 

Comenta aquest article