Vandellòs i Hospitalet de l'Infant, Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant

Promoció econòmica

L'Ajuntament de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant torna a engegar la campanya «Fes-la rodar», amb novetats

Amb aquesta iniciativa, el consistori vol continuar fomentant el teixit empresarial del municipi i el consum en els negocis locals, per reduir l’impacte de la crisi de la COVID-19

Per Redacció

Imatge d'una tarjeta moneder
Imatge d'una tarjeta moneder | Cedida

L’Ajuntament de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant ja ho té tot preparat per posar en marxa aquest 2021, novament, la campanya «Fes-la rodar», que té com a objectiu fomentar el consum de la ciutadania dins del municipi, en negocis locals que s’han vist obligats a cessar o reduir la seva activitat per la pandèmia. "Amb aquesta iniciativa, a la qual tenim previst destinar enguany més de 364.000 euros, volem continuar reduint l’impacte negatiu de la crisi sanitària de la COVID-19 en l’economia local, influir positivament en la demanda i ajudar les famílies i els empresaris i emprenedors locals en aquests moments difícils", ha explicat la regidora de l’Àrea de Promoció Econòmica.

Les targetes es podran demanar entre l'1 i el 20 de juny

Segons és previst, a partir del proper dimarts 1 de juny i fins al diumenge 20 de juny, els veïns i veïnes de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant podran demanar ja les targetes moneder que es podran gastar en els establiments adherits a la primera convocatòria de la campanya. Les targetes podran utilitzar-se del 15 de juny al 16 de juliol.

D’aquests ajuts per al foment del teixit empresarial del municipi es podran beneficiar, en concret, les llars de convivència i les persones físiques de 18 anys o més, legalment emancipades o en tràmit legal d’emancipació, que resideixin efectivament i estiguin empadronades al municipi, de manera ininterrompuda, per un termini mínim d’un any. Per obtenir aquestes subvencions, han de presentar-ne la sol·licitud per Internet, preferentment, a través de la seu electrònica de l’Ajuntament (a la pàgina web municipal); o si no poden fer-ho telemàticament, de manera presencial, a les oficines municipals d’atenció ciutadana (OMAC).

Amb aquestes targetes, l’Ajuntament subvencionarà la compra de béns i serveis de la ciutadania a les empreses locals adherides a la campanya «Fes-la rodar», que estaran identificades amb la imatge corporativa municipal. Per sumar-se a la campanya, les empreses hauran de complir amb els requisits establerts a les bases reguladores dels ajuts. Enguany, com a novetat, podran apuntar-s’hi els petits comerços  d’alimentació, productes i béns   de primera necessitat, farmàcies, metges, òptiques, ortopèdies i productes higiènics. Aquests establiments només podran acceptar les targetes moneder de tipus Consum  100%.

Pel que fa al tipus de targetes que lliurarà el consistori, n’hi haurà dos, com l’any passat, però amb nous imports, de quantia variable en funció del nombre de membres de les unitats familiars i de la capacitat econòmica de les llars de convivència (calculada sobre la base de l’indicador de renda de suficiència de Catalunya):

- La Targeta Consum 100%, per a aquelles llars municipals que es trobin en una situació de vulnerabilitat, disposarà d’un saldo que oscil·larà entre els 150 i els 320 euros (l’any passat l’import mínim era de 100 euros).

- La Targeta Consum 100% Plus, per a les llars que superin els valors de renda fixats (la majoria), tindrà un saldo que oscil·larà els 100 i els 160 euros (l’any passat l’import mínim era de 50 euros). Amb aquesta targeta, les persones beneficiàries d’aquest ajut només hauran de pagar el 50% del l’import dels productes o serveis que comprin. De l’altre 50% se’n farà càrrec l’Ajuntament.

També com a novetat, a més d’incrementar els imports mínims de les subvencions, el consistori ha afegit una nova categoria de llar com a beneficiària: la llar monoparental amb més d’un fill; i ha establert a les bases que cada targeta s’haurà d’utilitzar com a mínim a tres establiments diferents.

Crida al teixit empresarial a participar en la nova convocatòria

Els establiments adherits a la campanya anterior continuaran adherits i no serà necessari que presentin la sol·licitud de nou. Si no volen continuar participant en aquesta iniciativa hauran de presentar una instància general a la seu electrònica de l’Ajuntament exposant que renuncien a prendre part en la campanya Fes-la rodar 2021.

L’Ajuntament fa una crida a tots aquells empresaris i empresàries que encara no s’han sumat a la campanya a apuntar-s’hi (presentant la corresponent sol·licitud, de l’1 al 20 de juny), perquè així també es podran beneficiar d’aquesta iniciativa que potencia l’economia circular.

En vista de l’èxit que la campanya del “Fes-la rodar” va tenir l’any passat, l’Ajuntament té previst obrir una segona convocatòria d’aquests ajuts durant el segon semestre de 2021. 

Més informació, a www.idetsa.cat