Informació general

Plenari

El PSC presenta per registre una bateria de preguntes que es formularan al plenari d'avui i assegura que «el govern s'amaga als despatxos i no dóna la cara»

Per Redacció

Imatge d'una reunió de treball del grup municipal del PSC
Imatge d'una reunió de treball del grup municipal del PSC | Cedida

Aquest matí, a les 11.30 hores, s'iniciarà la sessió plenària ordinària corresponent al ple d'octubre. En l'apartat de precs i preguntes, des del PSC Cambrils s'ha avançat –en una nota de premsa– quina serà la seva bateria de preguntes. Des del grup socialista esperen que, "havent-les registrat en temps i forma, el govern les respongui i no fugi d’estudi com és habitual". El Grup Municipal socialista a l’Ajuntament de Cambrils ha presentat al registre municipal un conjunt de preguntes per tal de resoldre els dubtes que, en el dia a dia, asseguren no els contesten des del govern tripartit d’ERC-JxCambrils i NMC. En aquest sentit, la portaveu del GM, Ana López, assenyalava que "esperem que no s’escudin en que no han tingut temps de buscar les respostes ja que fa dies que ho vam entrar al registre i els hem donat un marge raonable per a que ens contestin al plenari". Per López, "amb aquesta situació de pandèmia per la Covid el govern s’amaga als despatxos i no dóna la cara". Les preguntes que formularan són les següents pel que fa a la situació sanitària i de les conseqüències de l’epidèmia:

1) Quants rastrejadors té l’hospital de Cambrils i a quantes poblacions i número d’habitants ha d’atendre? Amb quants més metges i diplomats universitaris d’infermeria s’ha reforçat el nostre hospital? Quantes PCR s’han fet i es tenen previstes fer? Respecte a les proves ràpides de detecció de la covid19, són vàlides, es podran utilitzar com a mesura de rastreig?

2) Atesa la crisis sanitària, social i econòmica esdevinguda amb la Covid, volem saber com s’està adaptant el departament de serveis social en general i en concret els ajuts a emergències. S’han adaptat els requisits a la nova situació, quins són? Quin és l’increment de persones usuàries respecte a l’any passat i quina és la previsió per l’any vinent? Quin és l’import econòmic dedicat l’any 2019, el 2020 amb les modificacions incorporades totals i la previsió de l’any 2021?

3) S’ha repensat l’equip de govern compensar en especial les empreses que han hagut de tancar d’un dia per l’altre, d’una manera directa i immediata? S’han repensat el fet d’incentivar el consum d’àpats i productes per emportar atorgant vals de descompte municipals i quan es pugui re-obrir el sector, formular campanyes de reactivació de la economia local?

En un altre ordre de temes, relatius a mobilitat i seguretat, el PSC preguntarà:

4) Pel canvi d’ubicació de la parada dels taxis a l’inici de l’avinguda de la Diputació. Fins ara des de Seguretat viària es desaconsellava perquè deien que perjudica la visibilitat ala rotonda del Club Nàutic i que quedava massa damunt del pas de vianants. Ens poden facilitar la documentació que justifica aquesta canvi que fins ara semblava que no era aconsellable i recordar per quin lloc o a quina comissió s’ha aprovat odonat compte?5)Estem pendents des de fa un any la millora de la seguretat de la semi-rotonda del nou pont de l’avinguda Baix Camp. El regidor de Protecció Ciutadana i Serveis ens va contestar que estava contemplada al Pla de Millora de seguretat viària de Cambrils. Demanen que ens facilitin la documentació del Pla de millora per veure quines són aquestes i terminis d’execució i alhora que ens expliquin els criteris que han fet servir.

I pel que fa a l’apartat econòmic-financer i organitzatiu de l’Ajuntament les darreres preguntes seran per:

6) Al ple del passat 28 de setembre es va aprovar la modificació de l’annex 8 de la instrucció que regula el control econòmic intern de l’Ajuntament en els seus termes de funció interventora, control financer i controls d’eficàcia i eficiència, aprovada al ple de juliol de 2018, i derivada de les diverses lleis vigents. No vam estar d’acord amb les explicacions simplistes del regidor d’Hisenda que deia que només es tractava d’una adaptació al mòdul informàtic. I vam fer tota una sèrie de preguntes que ara tornem a fer perquè no van ser contestades. Demanem que s’expliqui deforma clara en que consisteixen els canvis, tema essencial quan es vol aprovar alguna cosa. Quins són aquests canvis? Quina valoració política/tècnica i millora de procediment es te contemplat després de dos anys d’aplicació? Mitjançant quin document de treball s’han incorporat aquestes funcions a la RLT? Quan ens costa aquest model, quins són els mitjans que s’han ficat per mantenir aquest model de control?

7) Aquest Equip de Govern ha decidit fer la compra del Celler de la Cooperativa agrícola amb l’argument fal·laç que es un bé d’interès local que no es pot perdre.Volem que ens lliurin l’estudi de viabilitat econòmica d’aquesta inversió que no sembla que sigui sostenible. Segons prescripcions de la llei aquest estudi ha d’estar fet, volem que ens expliquin quin projecte tenen per aquesta compra i els ingressos,despeses formula de gestió previstos. Donada la complexitat la resposta la volem oral i per escrit. És una contradicció que la instrucció que regula el control econòmic intern de l’Ajuntament en els seus termes de funció interventora, control financer i controls d’eficàcia i eficiència, aprovada al ple de juliol de 2018, demani que es justifiqui la compra per imports de 20 euros amb un munt de paperassa que justifica la raó d’aquesta compra. En canvi per adquirir més patrimoni, quan no es pot tenir en condicions el propi que ja es té, com ara el Centre Cultural que està a mig rendiment i no és a causa de la covid o un teatre auditori sense acabar.

8)Al 2018 es va redactar un projecte per començar a fer una obertura gradual del teatre auditori. Estem al 2020 i ens agradaria conèixer com està aquest projecte i que s’està fent al respecte.

Comenta aquest article