Informació general

Infraestructures

El futur de l'antic traçat ferroviari segueix sent un interrogant

Actualment, segons va explicar el regidor d'Urbanisme –Enric Daza– hi ha diverses licitacions que afecten la via, tant per part d'Adif com per part de la Generalitat

Per Berta Ruiz

Aspecte del traçat ferroviar al seu pas per l'antiga estació de tren de Cambrils
Aspecte del traçat ferroviar al seu pas per l'antiga estació de tren de Cambrils | Berta Ruiz

El futur de l'antic traçat ferroviari segueix sent un interrogant. El passat mes de juliol, Adif adjudicava la redacció del projecte per desmantellar la via. Per altra banda, els municipis pels quals passa la via tampoc es posen d'acord sobre el seu futur ús: Cambrils i Salou no volen renunciar al projecte del TramCamp –un tren tramvia territorial que apareix en diversos plans del Govern–, mentre que Mont-roig del Camp i Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant voldrien reconvertir-la en una via verda.

Sobre aquest tema, el grup municipal de Cs va preguntar al plenari del passat 28 de setembre en quin estat es troba el procés de desmantellament de l'antiga via. El regidor d'Urbanisme de l'Ajuntament de Cambrils –Enric Daza– va ser l'encarregat de donar detalls d'aquesta qüestió. Segons va explicar, "en aquests moments, hi ha diverses licitacions que afecten a la via, tant per part d'Adif com per part de la Generalitat. De fet, la solució d'aquesta infraestructura implica directament a aquestes dues administracions i també a l'Ajuntament, per tant, tot plegat és un joc a tres bandes. En principi, la pilota està damunt de la teulada d'Adif. Pel que fa a les licitacions n'hi ha tres: la primera –que és on ens trobem ara– consta del desmantellament dels elements pròpiament ferroviaris. Aquest projecte està executat en gran part".

Un segon projecte, tal com va apuntar Daza, que també s'ha licitat per part d'Adif és el de l'impacte mediambiental i sobre l'efecte barrera. Tal com va comentar el regidor d'Urbanisme "el novembre de 2019, una comitiva de l'Ajuntament ens vam desplaçar a Madrid per tal d'explicar quin era el punt de vista –tècnicament– des de l'Ajuntament de Cambrils i tenint en compte els interessos del municipi, així com els punts conflictius. En una reunió de tres hores ens vam poder expressar i des d'aleshores estem en constant connexió amb els tècnics d'Adif per tal d'intentar que se'ns tinguin en compte tots els punts que vam fer al respecte". Per altra banda, l'últim projecte a càrrec d'Adif, "és el projecte definitiu que se'ns derivi de l'estudi de l'efecte barrera".

Enric Daza: "La Generalitat ha expressat el seu desig de convertir tot el traçat en un tren-tram"

Per un altre costat, el regidor d'Urbanisme va apuntar que, "la Generalitat ja ha expressat el seu desig de convertir tot el traçat en un tren-tram. Precisament, la Generalitat té la intenció de tirar endavant tres projectes que tenen a veure amb l'impacte mediambiental i l'efecte barrera. Per tot plegat, Adif també ha ajornat les dates. Això és el que coneixem des del departament d'Urbanisme".

Comenta aquest article